نخستین جشنواره پاییز برگ امروز در پارک قدس رشت برگزار می‌شود.

سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت نخستین جشنواره ابتکاری پاییز برگ را در پارک قدس (باغ محتشم) این شهر برگزار می‌کند.

 این جشنواره در ۲ بخش هنرمندان و کودکان با ساخت آثار هنری به وسیله برگ‌های پاییزی برگزار می‌شود.

سازمان سیما، منظر و فضای سبز، شورای اسلامی و شهرداری رشت در اجرای این جشنواره با سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی همکاری خواهند کرد.

باغ محتشم رشت یکی از جاذبه‌های گردشگری طبیعی و تاریخی این شهر و از جمله مکان‌های دیدنی و تفریحی در استان گیلان است که به نام‌های «پارک شهر» یا «پارک قدس» نیز شناخته می‌شود.

این باغ زیبا که قدیمی‌ترین پارک رشت هم به حساب می‌آید، در جنوب شهر رشت در میانه خیابان حافظ واقع شده است.

در انتهای باغ محتشم رودخانه گوهررود در جریان است که در گذشته برای ماهیگیری هم مورد استفاده قرار می‌گرفت، ولی امروزه به دلیل ورود فاضلاب شهری و بیمارستانی به داخل آن، آلوده و غیرقابل استفاده شده است.

پارک قدس رشت

باغ محتشم در دوران سلطنت ناصرالدین شاه قاجار ساخته شده است. اکبرخان بیگلربیگی یکی از ثروتمندان و اشراف آن دوره محسوب می‌شد. او اجاره دار گمرکات شمال کشور بود و این پارک به همت او احداث شد.

همچنین گفته شده است؛ زمانی که مظفرالدین شاه قاجار عازم دومین سفر فرنگ خود بود، به رشت آمد و برای تماشای مسابقه بومی «ورزاجنگ» یا همان گاوبازی به باغ محتشم رفت.

باغ محتشم رشت

بخشی از زمین باغ محتشم رشت پیش از ساخت استادیوم ورزشی در این شهر به برگزاری فوتبال اختصاص داشت.

بعد از انقلاب اسلامی هم نخستین نماز جمعه رشت در این باغ برگزار شد.

پارک قدس رشت

این باغ زیبا و تاریخی رشت همچنین میزبان و آرامگاه ابدی «سایه»، شاعر برجسته گیلانی است. پیکر مرحوم «هوشنگ ابتهاج» شنبه ۵ شهریور ۱۴۰۱ در باغ محتشم رشت جنب حوزه هنری تشییع و تدفین شد.

عمارت کلاه فرنگی رشت

یکی از مهم‌ترین و زیباترین بخش‌های باغ محتشم رشت؛ «عمارت کلاه فرنگی» است که در ضلع جنوبی آن قرار دارد.

پارک قدس (باغ محتشم) رشت مانند تمامی پارک‌های بزرگ شهر دارای چندین زمین ورزشی، زمین بازی مخصوص کودکان و نوجوانان، سرویس بهداشتی، نمازخانه، کتابخانه، آبنما، صندلی‌های چوبی و وسایل ورزش همگانی است.

بخش‌های زیادی از این باغ این روز‌ها پوشیده از برگ‌های رنگارنگ پاییزی است.

جشنواره پاییز برگ در پارک قدس رشت

نخستین جشنواره پاییز برگ امروز (یکشنبه ۲۸ آبان ماه) همزمان با ولادت حضرت زینب (س) در پارک قدس (باغ محتشم) رشت برگزار می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.