رونمایی مایکروسافت از تراشه محاسباتی جدید خود

مایکروسافت از تراشه محاسباتی جدید خود با تمرکز روی هوش مصنوعی و طراحی سفارشی رونمایی کرد.

مایکروسافت بنا ندارد تا تراشه های محاسباتی جدید خود را بفروشد بلکه از آن‌ها برای تأمین نرم‌افزار‌های اشتراکی خود و همچنین به عنوان بخشی از سرویس محاسبات ابری «Azure» استفاده خواهد کرد.

این شرکت در کنفرانس توسعه‌دهندگان «Ignite» در سیاتل، تراشه جدیدی به نام «Maia» را معرفی کرد که به وظایف محاسباتی هوش مصنوعی سرعت می‌بخشد. این تراشه برای اجرای مدل‌های زبان بزرگ طراحی شده است.

مایکروسافت و سایر غول‌های فناوری مانند «آلفابت» با هزینه بالای ارائه سرویس‌های هوش مصنوعی دست و پنجه نرم می‌کنند. هزینه‌ای که بر اساس برآورد‌های صورت گرفته، می‌تواند ۱۰ برابر بیشتر از هزینه سرویس‌های دیجیتال سنتی مانند موتور‌های جست‌وجو باشد.

در این زمینه مدیران مایکروسافت اعلام کرده‌اند که قصد دارند این هزینه‌ها را با جای‌گذاری هوش مصنوعی در سبد محصولاتشان و از طریق مجموعه‌ای از مدل‌های اولیه این فناوری برطرف کنند. تراشه «Maia» نیز در راستای هدف مذکور طراحی شده است.

اسکات گاتری، معاون اجرایی گروه فضای ابری و هوش مصنوعی مایکروسافت، در این باره گفت: «به نظر می‌رسد این کار برای ما راهی می‌گشاید که بتوانیم سرویس‌های بهتری را به مشتریان خود ارائه کنیم که سریع‌تر، کم‌هزینه‌تر و با کیفیت‌تر باشند.»

مایکروسافت همچنین اعلام کرده است که از سال آینده خدمات ابری را که به مشتریان «Azure» ارائه می‌دهد، بر روی جدیدترین تراشه‌های پرچمدار انویدیا و «Advanced Micro Devices» اجرا خواهد کرد. همچنین، این شرکت در حال آزمایش اجرای پیشرفته‌ترین مدل «GPT ۴» بر روی تراشه‌های «AMD» است.

بن باجارین، مدیر اجرایی شرکت تحلیلی «Creative Strategies»، در این خصوص گفت: «تراشه «Maia» به مایکروسافت اجازه می‌دهد، سرویس‌های هوش مصنوعی را در فضای ابری بفروشد.»

وی همچنین افزود: «مایکروسافت در اینجا فرصت‌های متفاوتی دارد؛ زیرا به ازای هر کاربر پول زیادی برای سرویس‌ها به دست می‌آورد.»

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۹ ۲۸ آبان ۱۴۰۲
بعد کشور ما واسه بحران شیر خشک برنامه ریزی میکنه ک شیر خشک ب دست مردم برسه
آخرین اخبار