هفته قبل مایکروسافت نام تجاری بینگ چت را به Copilot تغییر داد. بااینحال، این شرکت همچنان نام بینگ را برای موتور جستجو و ابزارهای وب خود استفاده میکند. اکنون غول ردموندی ابزار هوش مصنوعی جدیدی را برای ارائه اطلاعات مختصر و خلاصه محتوای صفحات وب در موتور جستجوی بینگ معرفی کرده است.
براساس اعلام وبلاگ رسمی بینگ، مایکروسافت ابزار جدید خود را «هوش مصنوعی مولد Captions» نامیده است. این هوش مصنوعی با بهرهگیری از قدرت GPT4، نحوه تعامل کاربران و موتور جستجوی بینگ را بهینه میکند. هوش مصنوعی Captions درواقع با تجزیهوتحلیل عبارتی که جستجو میکنید، مرتبطترین نتایج را از صفحات وب استخراج کرده و بهطرز ماهرانهای آنها را به متنی قابلهضم تبدیل میکند.
چکیده و کپشنهایی که این هوش مصنوعی برای هر عبارت تولید میکند، کاملاً منحصربهفرد تنظیم میشوند. همچنین این کپشنها شاید عبارات دقیقی را از صفحات وب منعکس نکنند، اما بینگ از سیگنالها و تکنیکهای بیشماری برای تضمین کیفیت و دقت متن تولیدشده استفاده میکند.
مایکروسافت اعلام کرده است که مدیران وبسایتهایی که نمیخواهند محتوای صفحه وب آنها خلاصه شود، میتوانند از برچسبهای NOCACHE یا NOARCHIVE در آن صفحات استفاده کنند. این شرکت همچنین محتوای سایتهایی با متاتگهای MAXSNIPPET و NOSNIPPET را خلاصه نمیکند.
مایکروسافت اخیراً ویژگیهای جدیدی را به ابزارهای Bing Webmaster خود اضافه کرده است که به مدیران وبسایتها اجازه میدهد تا ببینند چه مقدار ترافیک به صفحات آنها در وب و از طریق کوپایلت (Bing Chat سابق) تحت فیلتر «Web + Chat» آورده میشود. مایکروسافت اطلاعات چت و وب را در یک فیلتر ادغام میکند، بنابراین مدیران سایتها نمیتوانند میزان ترافیک ورودی توسط چتبات را بهتنهایی ببینند.
مایکروسافت همچنین اخیراً اپلیکیشن Bing Webmaster Tools را برای گوشیهای هوشمند و تبلتهای اندرویدی عرضه کرده است تا مدیران بتوانند با موبایل هم ترافیک سایت خود را پیگیری کنند.
منبع: دیجیاتو