استاندار خراسان جنوبی:

معلمان پایه فکری و علمی دانش آموزان را تقویت کنند

قناعت گفت: معلمان باید دانش آموزان را طوری تربیت کنند که پایه فکری، علمی و رفتاری آن‌ها تقویت شود.

قناعت استاندار خراسان جنوبی در همایش بزرگ میثاق نومعلمان تمدن‌ساز انقلاب اسلامی که با حضور پروفسور مهدی بلالی‌مود، چهره ماندگار و پدر علم سم‌شناسی ایران برگزار شد، گفت: یکی از تهدید‌ها در حوزه جوانان این است که اگر اهل فکر کردن درست نباشند ممکن است به راحتی فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی خود را کنار بگذارند و تحت تأثیر تهاجمات فرهنگ غربی قرار بگیرند.

او آموزش نظم و انضباط به دانش‌آموزان را یکی دیگر از مسئولیت‌هایی معلمان دانست و افزود: معلمان می‌توانند در تحرک علمی، روحیه پرسشگری و ایجاد و تقویت انگیزه و اراده در دانش‌آموزان نقش مؤثری ایفا کنند.

قناعت بیان کرد: معلمان می‌توانند در ایجاد صفت احترام به دیگران و با رفع صفت ناپسند عدم احترام به دیگران، دانش‌آموزان را یاری داده و آنان را در جهت خلق و خوی پسندیده احترام به والدین، اساتید، بزرگان و چهره‌های فرهیخته کشور تربیت کنند.


بیشتر بخوانید


استاندار با بیان اینکه معلمان باید پایه فکری، علمی و رفتاری دانش‌آموزان را قوی کنند تا زود تسلیم نشوند، اظهار کرد: باید دانش‌آموزان همانند شهید چمران و پرفسور بلالی مود تربیت شوند که پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران و شروع جنگ تحمیلی، زندگی در غرب را رها کردند و برای خدمت به مردم به کشور بازگشتند.

او در ادامه تقویت هویت ملی و آموزش احترام به پرچم ملی و ارزش‌های دینی و الهی در مدارس را مورد تأکید قرار داد و در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به اینکه انتخابات مظهر اراده ملی و نمایش اقتدار نظام است و امنیت پایدار را برای کشور رقم می‌زند، تصریح کرد: افزایش مشارکت و حضور باشکوه مردم در انتخابات، نقشه‌های دشمنان بر علیه نظام اسلامی را نقش بر آب می‌کند.

قناعت گفت: مثلت سه ضلعی نخبگان، مسئولان و مردم باید کار کنند و به وظایف خود عمل کنند تا شاهد افزایش مشارکت در انتخابات پیش‌رو باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.