مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: خراسان جنوبی در رتبه دوم تولید کاشی و سرامیک کشور قرار دارد.

آریافر مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با بیان اینکه تولید کاشی و سرامیک در استان در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۱۰ درصد افزایش داشته است گفت: خراسان جنوبی با تولید سالانه ۲۴ میلیون مترمربع کاشی و سرامیک رتبه دوم در کشور را به خود اختصاص داده است.

او با بیان اینکه از آغاز امسال تا پایان مهر ۵ میلیون و ۱۰۰ هزار مترمربع از کاشی و سرامیک‌های تولید شده در خراسان جنوبی به خارج از کشور صادر شده افزود: ارزش این صادرات ۱۵ میلیون دلار بوده که معادل ۱۶ درصد مجموع صادرات استان به افغانستان است.

آریافر با اشاره به کیفیت مطلوب محصول تولیدی استان و همسایگی با کشور افغانستان که باعث شده تولیدکنندگان کاشی و سرامیک استان بازار خوبی در داخل و خارج از کشور داشته باشند اظهار کرد: سهم عمده‌ای از صادرات استان مربوط به صنعت کاشی و سرامیک است که اغلب آن به کشور‌های افغانستان، عراق، پاکستان، تاجیکستان و قزاقستان صادر شده است.


بیشتر بخوانید


مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی بیان کرد: با توجه به وجود مواد اولیه تولید کاشی و سرامیک به خصوص ذخایر ارزشمند مواد معدنی کائولن، فلدسفات و دولومیت، ظرفیت مناسبی برای استقرار واحد‌های تولید کاشی و سرامیک در خراسان جنوبی ایجاد شده است.

او تصریح کرد: در خراسان جنوبی سه شرکت به نام نیلوفر، فرزاد و آیدا سرام در زمینه تولید کاشی و سرامیک فعالیت می‌کنند که حدود هزار و ۲۰۰ نفر به صورت مستقیم در این مجموعه‌ها مشغول به فعالیت هستند.

آریافر با اشاره به اینکه همه واحد‌های تولید کاشی و سرامیک در مرکز استان مستقر هستند گفت: شرکت تولید کاشی و سرامیک زیگورات نیز با سرمایه گذاری ۸۰۰ میلیارد تومانی در منطقه ویژه اقتصادی در حال احداث است که در صورت تأمین نقدینگی تا پایان سال به بهره برداری خواهد رسید و زمینه اشتغال ۴۵۰ نفر را به طور مستقیم فراهم خواهد کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.