معاون فنی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: در کمپین بیماریابی سل برای اتباع افغانستانی که با حمایت گلوبال فاند سل در حال انجام است، ۳۳ بیمار مبتلاء به سل در این کمپین شناسایی شد.

  خداداد شیخ‌زاده اظهار داشت: پس از پایان کمپین کمیساریای عالی پناهندگان که با هدف شناسایی بیماران مبتلا به سل در همه اتباع غیرایرانی به مدت سه ماه در بهمن و اسفند ۱۴۰۱ و فروردین ۱۴۰۲ انجام شد که در آن بالغ بر ۷۵ هزار تبعه غیرایرانی غربالگری و ۲۹ بیمار شناسایی شدند، مجدداً از ابتدای تیرماه سال جاری کمپین بیماریابی سل برای اتباع افغانستانی با حمایت گلوبال فاند سل در حال اجراست و تا پایان سال ۲۰۲۳ ادامه خواهد داشت.

وی افزود: از ابتدای اجرای این طرح تاکنون بیش از ۶۹ هزار نفراز اتباع افغانستانی در حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان غربالگری شده‌اند که ۶۲۷ مورد مشکوک شناسایی شدند و بعد از اقدامات تشخیصی انجام شده، ۳۳ بیمار مبتلا به سل شناسایی شد که تحت درمان قرار گرفته‌اند.

معاون فنی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: این کمپین به صورت فعال با مراجعه درب منزل و در تمامی مراکز خدمات جامع سلامت تحت پوشش دانشگاه، برای اتباع افغانستانی در حال اجراست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.