مدیرکل دفتر ماشین آلات راهداری گفت: برخی از محورهای اصلی در مناطق شمال غرب و جنوب شرقی که جزو ۱۰ کریدور اصلی است تخریب شده که برای جلوگیری از مشکل، جاده موقت در حال ساخت است.

غلامعباس بهرامی نیا گفت: در پی بارش های سنگین در مناطق شمال،شمال شرق، جنوب و جنوب شرقی و احتمال وقوع سیلاب در این مناطق، تمامی عوامل راهداری و استقرار ماشین آلات در محورهای دارای بارش در این استان‌ها  آماده باش بودند

به گفته مدیرکل دفتر امور عملیات راهداری، ماشین‌آلات و مدیریت بحران؛ در طی این بارش‌ها در شرق استان گلستان و غرب خراسان شمالی سیلاب شدیدی به راه افتاد.

بهرامی‌نیا با بیان‌اینکه با وقوع سیلاب در استان گلستان و غرب استان خراسان شمالی به راه‌ها و ابنیه فنی راه‌ها خساراتی وارد شد، افزود: در زمان وقوع سیلاب به‌دلیل تأمین ایمنی تردد و حجم بالای روان آب‌ها، برخی محورهای اصلی مسدود اعلام شد که پس از فروکش کردن حجم سیل، بازگشایی شدند.

مدیر امور عملیات راهداری، ماشین‌آلات و مدیریت بحران سازمان گفت: در پی وقوع سیلاب بخشی از محور اصلی گرگان به بجنورد واقع در ابتدای حوزه استحفاظی خراسان شمالی که مسیر اتصال مشهد مقدس به جاده گرگان محسوب می‌شود و روزانه هزاران خودرو از آن عبور می‌کنند، تخریب و محور سه راهی چمن‌بید به گرمه و میامی به عنوان محور جایگزین در نظر گرفته شده است.

وی افزود: همچنین محور چمن‌بید به جنگل گلستان مسدود و محور سه راهی چمن بید- گرمه-میامی-شاهرود-آزادشهر مسیر جایگزین این محور است.

بهرامی‌نیا گفت: به دلیل انسداد مسیر محور چمن‌بید به جنگل گلستان، خودروهای سبک می‌توانند از محور آشخانه-شهرآباد-کلاله-آزادشهر و محور سه راهی چمن‌بید-گرمه-میامی-شاهرود-آزادشهر تردد کنند.

بهرامی‌نیا بیان کرد: ساخت جاده موقت در حال انجام است، به دلیل این که این جاده جزء ۱۰ کریدور اصلی کشور محسوب می‌شود و با توجه به حجم بالای ترافیک باید زیرسازی لازم انجام شود تا مسیر ایمن برای تردد برقرار شود.

برچسب ها: حمل ونقل ، راهداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار