به گفته دو منبع مطلع در کنگره آمریکا واشنگتن درباره تایید ادعای اسرائیل درخصوص وجود مقر فرماندهی حماس زیر بیمارستان الشفا غزه مردد است.

دو منبع مطلع در کنگره آمریکا گفتند ایالات متحده نمی‌تواند ادعای اسرائیل درباره وجود مقر فرماندهی جنبش حماس در زیر بیمارستان الشفا غزه را تایید کند.

به گزارش شبکه ان بی سی آمریکا، این دو مقام که به نام آن‌ها اشاره نشده است گفته اند به اطلاعات دقیقی در خصوص ادعای ارتش اسرائیل درمورد وجود مقر فرماندهی حماس در تونل‌هایی زیر بیمارستان الشفا غزه دست نیافته اند.

این اظهارات نظرات متناقض مقامات واشنگتن در مورد آنچه که زیر بیمارستان الشفا در غزه است را نمایان می‌کند.

پیشتر مقامات دولت جو بایدن و منابع کنگره در راستای حمایت از حملات رژیم صهیونیستی به غزه، گزارش‌های متناقضی در مورد ادعای اسرائیل مبنی بر اینکه حماس یک مرکز فرماندهی زیر بیمارستان الشفا در شمال غزه را اداره می‌کند، ارائه کردند.

همچنین دو مقام آمریکایی گفته بودند که واشنگتن با ادعای اسرائیل در مورد نحوه کاربری حماس از بیمارستان الشفا غزه موافق بودند و واشنگتن «هیچ دلیلی برای شک» در ادعای اسرائیل ندارد.

یکی از همین مقامات آمریکایی که به نام وی اشاره نشده است، مدعی شده بود: «نظر جامعه اطلاعاتی آمریکا این است که حماس زیرساخت‌های خود از جمله یک مرکز فرماندهی را در تونل‌هایی زیر بیمارستان الشفا ایجاد کرده است. این مقام همچنین مدعی شد حماس از بیمارستان‌های دیگر در غزه به عنوان پایگاه و مقر عملیات نظامی استفاده می‌کنند. 

بیمارستان الشفا و اطراف آن طی شبانه روز گذشته مدام هدف بمباران ارتش رژیم صهیونیستی قرار گرفته است. رژیم صهیونیستی مدعی است تونل‌های زیر بیمارستان الشفا «مقری برای مبارزان فلسطینی است» این در حالی است که مقامات غزه بار‌ها آن را رد کرده اند.

پیش از این، مارک رگیف، مشاور ارشد بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و سفیر سابق اسرائیل در انگلیس، با تاکید بر ادامه حملات به حماس، مدعی شده بود حماس قوانین جنگ را با اجرای عملیات از بیمارستان‌ها نقض می‌کند. رگیف ادعا کرده بود که اسرائیل تمام تلاش خود را برای تمایز بین اعضای حماس و غیرنظامیان انجام خواهد داد.

جنبش حماس پیشتر آمادگی خود را برای استقبال از کمیته سازمان ملل برای بررسی وضعیت بیمارستان‌های نوار غزه اعلام کرده بود. دفتر رسانه‌های دولتی غزه در بیانیه‌ای اعلام کرد اشغالگران برای تبلیغ ادعا‌های خود در مورد بیمارستان‌های غزه بر جعل و پخش تصاویر ساختگی تکیه می‌کنند و ما آماده پذیرش کمیته سازمان ملل برای بررسی شرایط بیمارستان‌ها و آنچه در غزه می‌گذرد هستیم. پس از آن جنبش جهاد اسلامی فلسطین تایید کرد که ارتش اسرائیل با دروغ‌هایی که تبلیغ می‌کند، راه را برای تخریب بیمارستان‌ها و بیماران و آوارگان هموار می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار