استاندار لرستان گفت: کارگروه بررسی و رفع مشکلات منطقه سیاب کوهدشت تشکیل، مطالبات مردم و باغداران این منطقه بررسی و برای رفع مشکل‌های آنان تصمیم گیری شود.

فرهاد زیویار در حاشیه جشنواره انار سیاب کوهدشت گفت: کارگروه بررسی و رفع مشکلات منطقه سیاب با حضور معاون اقتصادی استاندار، فرماندار و مدیران دستگاه های مرتبط برگزار و مطالبات مردم و باغداران این منطقه بررسی و برای رفع مشکلات آنها تصمیم گیری شود.

وی ایجاد زیرساخت های گردشگری برای رونق و توسعه منطقه سیاب را ضروری برشمرد و عنوان کرد: هر ساله در فصل برداشت انار شاهد حضور مراجعه کنندگان زیادی از مناطق مختلف و حتی خارج از استان هستیم که این موضوع ضرورت ایجاد زیرساخت های گردشگری را در منطقه دوچندان می کند.

استاندار لرستان قدمت تاریخی را بخشی دیگر از ظرفیت‌های منطقه سیاب برشمرد و گفت: کتیبه‌های کشف شده در این منطقه قدمت چند هزار ساله آن و حتی وجود میوه انار در سالیان بسیار دور را در سیاب نشان می دهد.

وی ارزش و اهمیت میوه انار را در دین‌های مختلف به ویژه اسلام بسیار والا دانست و عنوان کرد: این اهمیت و ارزش نشانی از الگوی ایرانی اسلامی این میوه و جایگاه بالای آن را دارد.

زیویار با تاکید بر ضرورت تعامل بخش خصوصی و دولتی برای توسعه انارستان‌ها گفت: هیچکدام از این بخش‌ها به تنهایی نمی‌توانند تمامی ظرفیت‌های این بخش را به بار بنشانند و برای آن باید تعامل و همکاری این ۲ بخش فراهم شود.

وی تصریح کرد: زنجیره ارزش تولید این محصول حلقه های مفقوده زیادی از جمله بسته‌بندی، فرآوری محصولات جانبی و سردخانه ها را دارد که هر کدام از آنها نیازمند توجه ویژه است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.