۱۷ هزار بیمار دیابتی در استان شناسایی شدند و از خدمات مراکز جامع سلامت، خانه‌های بهداشت و کلینیک‌های تخصصی بهره‌مند هستند.

 مدیرگروه مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی گفت: از این تعداد حدود سه هزار نفر در سامانه مدیریت بیماری‌های نادر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای مصرف "پن انسولین" ثبت شده اند. 
دکتر فلوریا انفرادی گفت : اکنون ۹.۶۱ درصد جمعیت بالای ۲۵ سال در خراسان شمالی مبتلا به دیابت هستند.
مدیرگروه مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی یادآور شد: هم‌اکنون خدمات غربالگری و مراقبت از بیماران مبتلا به دیابت و همچنین شناسایی بیماران جدید در تمام مراکز خدمات جامع سلامت و خانه‌های بهداشت استان به صورت رایگان ارائه می‌شود.
انفرادی گفت: دیابت نوع ۲ را در بسیاری از موارد می‌توان با حفظ عادات سالم و خودمراقبتی به تعویق انداخت یا از آن پیشگیری کرد.
او گفت : بیماری‌های قلبی و عروقی علت بسیاری از مرگ‌ها در افراد دیابتی است، اگر دیابت بدون تشخیص و درمان باقی بماند، می‌تواند افراد را در معرض خطر بیشتر بیماری‌های قلبی و عروقی قرار دهد.
انفرادی گفت : اصلاح سبک زندگی و عادات غذایی مناسب می‌تواند، ۶۰ درصد از ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی را کاهش دهد.
او گفت : سن ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی بسیار پایین آمده بنابراین اصلاح سبک زندگی و عادات غذایی نیز باید قبل از ۲۰ سالگی یا حتی در نوجوانی انجام شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.