کمیته بین‌المللی صلیب سرخ اعلام کرد آنچه کمیته انجام می‌دهد همچون یک قطره در اقیانوس است و نیاز‌های جمعیت آسیب دیده را فراهم نمی‌کند.

کمیته بین‌المللی صلیب سرخ با صدور بیانیه‌ای ضمن هشدار در خصوص اوضاع اسف بار انسانی در نوار غزه، تاکید کرد که با وجود تلاش‌های این کمیته، این کمک‌ها همچون قطره‌ای در اقیانوس است.

این کمیته روز چهارشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: آنچه کمیته ارائه می‌کند، کمک می‌کند و انجام می‌دهد همچون یک قطره در اقیانوس است و نیاز‌های جمعیت آسیب دیده را فراهم نمی‌کند.

به گزارش خبرگزاری نووستی، این سازمان اعلام کرد که تاکنون توانسته است به ۹ مرکز بهداشتی کمک‌های پزشکی ارائه کند که برای درمان ۱۰۷۴۰ بیمار در نوار غزه کافی است.

تیم جراحی صلیب سرخ همچنین موفق شد دو عمل را در بیمارستان اروپایی غزه انجام دهد. در این بیمارستان ۴۰ مورد جراحات جسمی و سوختگی شناسایی شد. همچنین برای درمان ۵هزار بیمار تجهیزات جراحی فراهم و خدمات فیزیوتراپی به بیش از ۲۰ بیمار در بیمارستان اروپایی غزه ارائه شد.

این کمیته همچنین توانست برای ۲۷هزار و ۳۰۰ آواره داخلی غزه لوازم اولیه خانگی تهیه و ۵۰۰۰ قرص کلر برای تصفیه ۵۰ هزار لیتر آب در غزه فراهم کند.

کمیته بین‌المللی صلیب سرخ تا به امروز، بیش از ۵۴۰۰ متر مکعب آب تمیز برای بیش از ۱۱۵ هزار نفر در سراسر غزه فراهم کرده است. بیش از ۲۵۰ هزار نفر در شهر غزه و دیرالبلاح نیز به آب سالم دسترسی داشتند.

کمیته بین المللی صلیب سرخ همچنین بیش از ۵۶هزار و ۹۰۰ لیتر سوخت برای ادامه فعالیت تاسیسات حیاتی آب و فاضلاب در غزه فراهم کرد. این کمیته تایید کرد که با شرکای خود در جمعیت هلال احمر فلسطین همکاری نزدیک دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار