رئیس هیئت مدیره انجمن مهندسی دریایی ایران گفت: با استفاده از ظرفیت‌های سواحل مکران و توسعه پسکرانه می‌توان شاهد اجرای هرچه بهتر سیاست‌های توسعه دریا محور در کشور باشیم.

حسن رضا صفری رئیس هیئت مدیره انجمن مهندسی دریایی ایران گفت:  ابلاغ سیاست های توسعه دریا محور توسط مقام معظم رهبری حاکی از آن است که کشور به یک نقطه تاریخی دست یافته است و  این امر حاکی از آن است که دریا و ظرفیت های آن محور توسعه و حمایت از توسعه صنعت و اقتصادی کشور است.

به گفته وی خوشبختانه تا به امروز موفقیت های بسیار زیادی در حوزه دریا کسب کرده ایم و با اجرای سیاست های یکپارچه و با استفاده از ظرفیت های قانونی توانسته ایم پیش از پیش در حوزه دریا توسعه و اقتصاد آن پیشرفت کنیم و انتظار می رود بعد از این قوی تر و کامل تر فعالیت های خود را ادامه دهیم.

او می گوید: در طرح جامع توسعه پایدار دریامحور با پهنه بندی، دریا، کرانه و پس کرانه و تعیین جغرافیای اقتصاد و جمعیت در مناطق ساحلی مناطق جنوب کشور به ویژه منطقه مکران با تاکید بر هویت ایرانی به گونه ای باید اجرا شود  که تمامی اقدامات تحت سیاستگذاری و مدیریت یکپارچه و تقسیم کار ملی صورت گیرد،

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار