مدیرعامل شرکت مخابرات چهارمحال و بختیاری گفت: در حال حاضر چهار هزار و ۳۱۵ کیلومتر فیبرنوری در این استان انجام شده است و دو هزار مشترک نیز از این خدمات برخوردار هستند.

هومان محمودی در نشست خبری اظهار داشت: یک هزار و ۷۱۵ کیلومتر فیبر نوری در شهر، یک هزار و ۲۲۵ کیلومتر فیبر نوری بین شهری و یک هزار و ۳۷۵ کیلومتر فیبر نوری روستایی اجرا شده و همچنین ۳۲۷ دستگاه و سازمان نیز به این فناوری متصل شده‌اند.

وی با بیان اینکه شبکه فیبر نوری به جز ۲ شهرستان کوهرنگ و اردل در مابقی شهرستان‌ها در حال اجرا است و پیشرفت قابل توجهی دارد، اضافه کرد: براساس برنامه‌ریزی انجام شده تلاش می‌شود تا سال آینده همه شهر‌های چهارمحال و بختیاری به فیبر نوری مجهز شوند.

مدیرعامل شرکت مخابرات چهارمحال و بختیاری گفت: ورود فیبر نوری در کشور به دهه ۷۰ بازمی‌گردد، پیش از این سیستم مخابرات به صورت رادیویی بود و از طریق دکل‌ها، ارتباط مخابراتی برقرار می‌شد.

وی ادامه داد: استفاده از فیبر نوری در ابتدا در مراکز استان‌ها، مراکز شهرستان‌ها، سپس شهر‌های کوچک و بعد از آن در روستا در دستورکار قرار گرفت.

محمودی عنوان کرد: دکل گردنه چری با ۱۱۷ متر بلندترین دکل رادیویی کشور است که هم‌اکنون مجهز به ارتباط رادیویی و فیبر نوری شده است.

وی یادآور شد: روستا‌های مارکده و چم‌زین از جمله نخستین روستا‌های چهارمحال و بختیاری هستند که از شبکه فیبر نوری به صورت کامل و به صورت زمینی در آن استفاده شده است.

مدیرعامل شرکت مخابرات چهارمحال و بختیاری گفت: عملیات فیبر نوری شهرستان‌های سامان، سودجان، طاقانک و آلونی تکمیل شده است بن و شلمزار ۹۰ درصد، لردگان، فارسان و بروجن نیز حدود ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی سرعت اینترنت بالا، درصد پایین سرقت آن و نداشتن محدودیت انتقال داده را از جمله مزایای استفاده از فیبر نوری عنوان کرد و گفت: در زمان حاضر ۴۰ درصد امکانات برای برگرداندن شبکه کابلی به فیبر نوری در شهرکرد فراهم شده است.

محمودی توسعه شبکه فیبر نوری در کل بانک‌های استان و توسعه فیبر نوری در برخی مناطق سخت گذر از جمله گردنه مغول کُشته، سرآقاسید به خویه تا گردنه چری را از برنامه‌های شرکت مخابرات در سال‌جاری عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه ۴۵۲ سایت تلفن همراه در چهارمحال و بختیاری وجود دارد که ۲۰۰ سایت آن به فیبر نوری متصل است، اضافه کرد: یک میلیون و ۶۰۳ سیم کارت در استان واگذار شده که یک میلیون و ۱۱۵ هزار این سیم کارت‌ها فعال هستند.

محمودی تاکید کرد: از آبان ۹۹ تا سال ۱۴۰۱ تعداد ۴۵ سایت تلفن همراه در چهارمحال و بختیاری راه‌اندازی شد که ۳۹۷ سایت به اینترنت پرسرعت متصل شده و ۳۵ سایت نیز با تعویض دکل کیفیت پوشش‌دهی آن‌ها افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: هشت هزار و ۵۲۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در حوزه تلفن همراه طی سه سال در چهارمحال و بختیاری انجام شده است.

محمودی گفت: همچنین امسال ۲۸ سایت تلفن همراه در دستورکار قرار گرفت که ۱۲ سایت راه‌اندازی شده و ۱۶ سایت دیگر در دست اقدام است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.