مدیر منطقه مخابراتی چهارمحال و بختیاری گفت: بیش از چهار هزار و ۳۱۵ کیلومتر شبکه فیبر نوری در استان وجود دارد.

هومان محمودی در آیین بهره‌برداری از مرحله اول نهضت جهادی توسعه فیبرنوری شرکت مخابرات ایران (نجما) در چهارمحال و بختیاری، اظهار داشت: برای اجرای این طرح سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال شامل هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار استانی و دو هزار میلیارد ریال اعتبار ملی تامین و هزینه شد.

وی به وجود بیش از چهار هزار و ۳۱۵ کیلومتر شبکه فیبر نوری در چهارمحال و بختیاری اشاره کرد و افزود: از این میزان هزار و ۷۱۵ کیلومتر در شهرها، هزار و ۳۷۵ کیلومتر در روستا‌ها و هزار و ۲۳۵ کیلومتر در مناطق بین‌شهری اجرا شده است.

محمودی با اشاره به وجود ارتباط مخابراتی در ۵۷۲ روستا، ظرفیت اینترنت پرسرعت در ۳۴۳ روستا و بهره‌مندی ۵۶۶ روستا از تلفن‌همراه در چهارمحال و بختیاری، اضافه کرد: هم‌اکنون ۱۰۰ درصد روستا‌های بالای ۲۰ خانوار استان از شبکه ارتباط مخابراتی بهره‌مند هستند.

وی به وجود ۷۱ هزار و ۱۲۷ پورت اِی. دی. اِس. اِل (ADSL) در چهارمحال و بختیاری اشاره کرد و بیان داشت: طرح نهضت جهادی توسعه فیبرنوری شرکت مخابرات ایران (نجما) تعداد پورت‌های استانی در این طرح از پنج هزار و ۴۱۸ مورد به ۲۳ هزار و ۷۱۰ مورد افزایش یافت.


بیشتر بخوانید


محمودی با اشاره به وجود دو هزار و ۲۰۰ نقطه اجرا شده فیبرنوری، یادآور شد: از این تعداد فیبر نوری در هزار و ۹۷۴ نقطه اجرا شده است.

وی گفت: فراهم شدن امکان دسترسی به شبکه ملی اطلاعات براساس سیاست‌های ابلاغی دولت، تسریع و تسهیل در تحویل سرویس و حذف محدودیت در ارائه خدمات به سایر اپراتورها، امنیت بالا و تقویت پایداری شبکه و افزایش رضایت‌مندی مشترکان از مزیت‌های اجرای نهضت جهادی توسعه فیبرنوری شرکت مخابرات ایران (نجما) به‌شمار می‌رود.

محمودی با اشاره به واگذاری یک‌میلیون و ۶۰۳ هزار و ۱۹۲ سیم‌کارت تلفن‌همراه در چهارمحال و بختیاری، افزود: از این تعداد هم‌اکنون یک میلیون و ۱۱۵ هزار و ۵۷ سیم‌کارت فعال و مخابرات استان موفق به دریافت رتبه نخست کشوراز لحاظ تعداد واگذاری است.

وی تاکید کرد: مسائل مخابراتی و ارتباطی نقش مستقیم در امور اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی دارد که در همین راستا شبکه فیبرنوری با پهنای باند وسیع و نبود اختلال در ارتباطات از مهم‌ترین زیرساخت‌های توسعه‌ای به‌شمار می‌رود و به سرعت در حال گسترش است.

محمودی ادامه داد: هم‌اکنون ظرفیت راه‌اندازی ۳۳۷ هزار و ۵۰۰ خط شماره تلفن ثابت در چهارمحال و بختیاری وجود دارد که از این تعداد تاکنون ۲۶۱ هزار و ۵۰۰ خط به مشتریان واگذار شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.