رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان از ارائه خدمات رایگان‌دندانپزشکی به ۱۵۰ دانش آموز با نیازهای ویژه در سنندج خبر داد.

 طالب محمدی گفت: در راستای اجرای تفاهم نامه منعقده مابین آموزش وپرورش استثنایی و معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان، اردوی جهادی با هدف ارائه خدمات دندانپزشکی رایگان به دانش آموزان با نیاز‌های ویژه مدارس استثنایی گلها، توحید و نوآوران در سنندج آغاز شد.

رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان کردستان گفت: در این اردوی جهادی گروهی متشکل از دندانپزشکان مجرب و متخصص دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی کردستان خدمات دهان و دندان شامل ترمیم، جرمگیری، کشیدن دندان، فلوراید تراپی و آموزش بهداشت دهان و دندان را به دانش آموزان در مدرسه ارائه می‌دهند.

وی افزود: دانش آموزانی که نیاز به انجام عصب کشی، ترمیم عمیق و سایرخدمات تخصصی داشته باشند از طرف مدرسه به کلینیک دندان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ارجاع و معرفی می‌شوند. 

محمدی با بیان اینکه دانش آموزان با نیاز‌های ویژه برای بهره مندی هر چه بهتر از برنامه‌های آموزشی نیازمند ارائه خدمات حمایتی، درمانی و توانبخشی هستند، تصریح کرد: آنان ازاین طریق می‌توانند بر محدودیت‌های جسمی خود غلبه کرده و به جایگاهی که در شأن استعداد‌ها و توانایی هایشان است، دست پیدا کنند.

وی ادامه داد: تأمین سلامت وارتقای سواد سلامت دانش آموزان از اولویت‌های سند تحول بنیادین آموزش وپرورش می‌باشد که انجام آن نیازمند همیاری و همکاری سایر دستگاه‌ها از جمله دانشگاه علوم پزشکی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.