رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان گفت: اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار برای تجهیز مدرسه استثنایی گل‌ها در سنندج اختصاص داد. به گزارش روابط عمومی آموزش وپرورش استثنایی کردستان؛

طالب محمدی با تأکید بر اینکه مهارت آموزی نیازمند تجهیز مدارس است، گفت: این اعتبار در راستای اجرای تفاهم نامه منعقده مابین آموزش وپرورش استثنایی استان و اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای جهت توسعه و بروزرسانی تجهیزات آشپزخانه متوسطه پیش حرفه‌ای و کاردانش خاص گل‌ها در سنندج اختصاص یافت. 

رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان گفت: ۳۷ دانش آموز دختر نیاز ویژه ذهنی، جسمی حرکتی، چند معلولیتی، دارای آسیب شنوایی و بینایی در این مدرسه از آموزش وپرورش استثنایی استان خدمات آموزشی، پرورشی، حمایتی توانبخشی دریافت می‌کنند.

وی افزود: یخچال فریزر، خمیرگیر ۵ کیلویی، همزن برقی، ساندویچ ساز، غذا ساز، خرد کن، مایکروفر ودستگاه چند کاره مخلوط کن وسایلی هستند که از منبع تخصصیص این اعتبار توسط اداره کل آموزش فنی وحرفه‌ای استان تهیه و در اختیار این مدرسه قرار گرفته است.

رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان با بیان اینکه رشته جدید کمک قناد از ابتدای سال تحصیلی جاری به رشته‌های تحصیلی دوره کار دانش خاص این مدرسه افزوده شده گفت: یکی از مهم‌ترین نیازمندی‌های ما در آموزش حوزه‌های مهارتی به دانش‌آموزان بحث تجهیز مدارس است. 

محمدی با تأکید براینکه حرفه آموزی در افزایش نگرش مثبت و ارتقاء سطح خودباوری دانش آموزان با نیاز ویژه تاثیر زیادی دارد، اظهار کرد: توجه به تمام ابعاد وجودی و شخصیتی در فرآیند یاددهی – یادگیری، دانش آموزان را قادر می‌سازد تا دانش، ارزش‌ها و نگرش‌های خود را به توانایی‌های بالفعل تبدیل سازند.

محمدی افزود: آموزش شغلی نه تنها منجر به تربیت دانش آموزانی خودکفا و اجتماعی می‌شود بلکه به تربیت نیروی انسانی کارآمد در مسیر رشد کشور و کار‌های تولیدی مفید برای جامعه می‌انجامد.

وی تأکید کرد: آشنایی با مشاغل و پرورش نگرش شغلی در دوره پیش دبستانی و ابتدایی، توانمندسازی، آموزش رویکرد‌ها و مهارت‌های وابسته به شغل در متوسطه دوره اول پیش حرفه‌ای و مهارت آموزی در دوره دوم کاردانش خاص باعث می‌شود تا آنان بتوانند با اتکا به استعداد‌ها و توانمندی‌های خود با انتخاب شغلی مناسب بەعنوان عضو مفیدی در جامعه مشارکت داشته باشند.

وی با بیان اینکه مفاهیم آموزش شغلی می‌تواند در خلال برنامه‌ریزی تحصیلی به دانش‌آموزان آموزش داده شود، بیان کرد: تلاش ما ایجاد زمینه و آماده سازی دانش آموزان با نیاز‌های ویژه برای ورود به بازار کار و داشتن یک زندگی مستقل برای تأمین آینده آن‌ها است.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان با تأکید بر اهمیت ارتقاء سطح کیفی آموزش‌های مهارتی افزود: با توجه به نیاز‌های ویژه دانش آموزان استثنایی، با بەکارگیری شیوه‌های مناسب تعلیم و تربیت و برنامه‌ریزی‌های اساسی در جهت به فعلیت رساندن توانمندی‌های بالقوه آنان تلاش خواهیم کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.