کارشناس بیماری‌های واگیردار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قزوین، توصیه کرد که شهروندان برای پیشگیری از ابتلا به بیماری آنفلوانزا، رعایت موارد بهداشتی را جدی بگیرند.

علی قندیان کارشناس بیماری‌های واگیردار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت:  برای پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های تنفسی، در هر فرصتی، دست‌های خود را با آب و صابون مایع به مدت ۲۰ ثانیه بشویید.

قندیان افزود: برای پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های تنفسی ازجمله بیماری آنفلوانزا، کرونا و مسمومیت‌های تنفسی، ماسک‌های مناسب استفاده کنید.

 وی اضافه کرد: برای پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های تنفسی از جمله آنفلوانزا از افراد بیماری که دارای علامت: تب، تنگی نفس و سرفه هستند، حداقل دو متر فاصله بگیرید.

 کارشناس بیماری‌های واگیردار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: از راه‌های انتقال بیماری‌های تنفسی ازجمله آنفلوانزا، قطرات تنفسی، سرفه و عطسه است. حتماً هنگام عطسه و سرفه، جلوی دهان و بینی خود را با دستمال بگیرید و اگر دستمال به همراه ندارید،  قسمت داخلی ساعد خود را در برابر دهان و بینی خود بگیرید. در صورتی که خود، مشکوک به ابتلا به بیماری‌های تنفسی هستید، حتماً این روش‌ها را بکار گیرید.

 قندیان افزود: از راه‌های مهم انتقال بیماری‌های تنفسی ویروسی از جمله آنفلوانزا، دست دادن، روبوسی کردن و در آغوش گرفتن فرد بیمار است.

وی اضافه کرد:درصورت مشاهده علایم: تب، مشکل تنفسی و سرفه، حتماً به پزشک و یا نزدیک‌ترین مرکز بهداشتی و درمانی مراجعه کنید و از خوددرمانی و مصرف دارو بدون تجویز پزشک خودداری کنید.

کارشناس بیماری‌های واگیردار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: درصورت مشاهده دل پیچه، اسهال، تهوع و استفراغ نیز حتماً به پزشک و یا نزدیک‌ترین مرکز بهداشتی و درمانی مراجعه کنید.

قندیان افزود: هنگام ابتلا به بیماری‌های تنفسی ازجمله آنفلوانزا، بهتر است در منزل استراحت کنید و در منزل نیز از تماس نزدیک با افراد دیگر خوداری کنید تا آنان از ابتلا به بیماری مصون بمانند.

وی اضافه کرد: درصورت ابتلا به بیماری‌های تنفسی، استراحت و خواب کافی داشته باشد؛ نگران نباشید و مایعات فراوان بنوشید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.