معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: توزیع شیر خشک در داروخانه‌های استان از دی ماه امسال بهبود خواهد یافت.

مسعود مهدوی نیا  معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز با اشاره به اینکه توزیع شیر خشک در داروخانه‌های استان از دی ماه امسال بهبود خواهد یافت، گفت: عدم تخصیص ارز برای تامین مواد اولیه تولید شیر خشک باعث کاهش تولید این کالا در کشور شد.

او افزود: این کمبود باعث شد که ذخایر شیر خشک در انبار‌های واحد‌های تولیدی و داروخانه‌ها به صفر برسد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: میزان شیرخشکی که در حال حاضر تولید می‌شود به اندازه مصرف روزانه کشور است و امکان ذخیره‌سازی آن وجود ندارد.

آقای مهدوی نیا با اشاره به نیاز ماهانه ۷۰۰ هزار قوطی شیرخشک در استان افزود: هر نوزاد به طور میانگین ۱۹ قوطی شیرخشک مصرف می‌کند و در حال حاضر با کمبود ماهانه ۲۷۰ قوطی در خوزستان روبرو هستیم.

او ادامه داد: ۳۰ میلیون قوطی شیر خشک وارد گمرک تهران شده که با توزیع این محموله وضعیت تامین این کالا در داروخانه‌ها عادی می‌شود.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز با ابراز نگرانی از ایجاد بازار سیاه فروش شیرخشک در استان گفت: خوشبختانه تامین ارز مواد اولیه تولید شیرخشک کارخانه‌ها نیز انجام شده و شرایط بهتر خواهد شد.

آقای مهدوی نیا ادامه داد: ذخایر دارویی راهبردی و داروخانه‌های استان مناسب است، ۳۰هزار عدد سرم نیز خریداری و در انبار‌های جمعیت هلال احمر خوزستان ذخیره شده است.

او  با تاکید بر لزوم جذب سرمایه گذار در صنایع غذایی و دارویی استان گفت: متاسفانه این بخش مهم در سامانه جذب سرمایه گذار استان وجود ندارد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز می‌گوید: به عنوان مثال طرح تولید نان با ماندگاری ۶ ماه، تولید انواع سرم‌های تزریقی و یا تولید یخ خشک مورد استفاده درعمل‌های جراحی در استان ارائه شده که نیاز به جذب سرمایه گذار دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.