استاندار گیلان بر ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت تمامی دستگاه‌ها برای اجرای قانون جوانی جمعیت در این استان تأکید کرد.

اسدالله عباسی، استاندار گیلان امروز در جلسه ستاد جوانی جمعیت و خانواده استان با اشاره به موضوع اختصاص یک درصد از اعتبارات هزینه‌ای دستگاه‌های اجرایی به حوزه زنان و خانواده در قانون بودجه ۱۴۰۲ گفت: دستگاه‌های اجرایی گیلان به این مهم توجه و سهم تعیین شده در این حوزه هزینه کنند.

او افزود: با همکاری و هماهنگی دستگاه‌های اجرایی و فرمانداران در شهرستان‌های مختلف گیلان برای اجرای قانون جوانی جمعیت و خانواده گام‌های خوبی برداشته شده است که باید امور در این حوزه منسجم، هماهنگ و با سرعت بالا پیش برود.

استاندار به تهدید جمعیت در گیلان و ضرورت پژوهش‌های کاربردی برای برون رفت از این مشکل اشاره و تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی یک درصد از اعتبارات پژوهشی خود را در امور مربوط به تهدید‌های گیلان از جمله جوانی جمعیت هزینه کنند.

عباسی جوانی جمعیت را از مولفه‌های قدرت و نشانگر اقتدار جامعه دانست و گفت: البته نیرو‌های سالمندی که روزی جوان بوده و برای جامعه خدمت کردند، امروز باید نگهداری و حفظ شوند.

او با تأکید بر ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت تمامی دستگاه‌ها در گیلان برای اجرای قانون جوانی جمعیت و خانواده افزود: گیلان با تهدید جمعیتی مواجه است از این رو باید در موضوع جوانی جمعیت به برش استانی توجه شود و نباید متکی به استان‌های دیگر باشیم.

به گفته استاندار گیلان، در زمان حاضر نگاه‌ها به موضوع جوانی جمعیت نسبت به سال‌های گذشته متفاوت شده است و با اجرای این قانون اکنون توجه به این حوزه ایجاد شده و مشوق‌هایی برای فرزندآوری در نظر گرفته شده‌است.

عباسی با تأکید بر اینکه شهرستان‌های مختلف گیلان باید متناسب با شرایط جمعیتی خود جلسات عملیاتی برگزار کنند، تصریح کرد: جلسات جوانی جمعیت در مرکز گیلان و شهرستان‌های استان باید کاربردی و عملیاتی باشد از این رو ضروری است تا فرمانداران و مسئولان ذیربط به این مهم توجه جدی داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.