رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در قرارگاه جوانی جمعیت، روند نزولی فرزندآوری را تهدیدی جدی برای این استان خواند.

دکتر محمدتقی آشوبی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان امروز در امروز قرارگاه جوانی جمعیت و حمایت از خانواده، بر ضرورت رعایت تکالیف قانون جوانی جمعیت توسط دستگاه‌های مسئول تأکید کرد.

او گفت: مسئولان و مدیران دانشگاه در کنار سایر دستگاه‌های اجرایی باید برای جذب اعتبارات تخصیصی حوزه جوانی جمعیت و حمایت از خانواده پیگیری بیشتری داشته باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه تأمین خوابگاه دانشجویان متأهل یکی از تکالیف قانونی است، افزود: توسعه خوابگاه‌های دانشجویی متأهلین یکی از ضروری‌ترین اقداماتی است که باید علاوه بر تخصیص منابع درآمد اختصاصی و تملک دارایی، از ردیف‌های ملی و معاونت فرهنگی وزارت بهداشت نیز بهره‌مند شد.

دکتر آشوبی همچنین بر لزوم افزایش پرداختی‌ها به مربیان آموزش جمعیت در استان تأکید و تصریح کرد: باید انگیزه این گروه را برای نهادینه کردن آموزش‌های حوزه جمعیت، تقویت و افزایش داد.

او با بیان اینکه آموزش در مقوله جمعیت بسیار مهم است، گفت: آموزش مستمر به زوج‌های جوان و ترویج فرهنگ فرزندآوری در تحقق جوانی جمعیت بسیار مؤثر و مثمرثمر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان روند نزولی فرزندآوری را تهدیدی جدی خواند و افزود: اگر نرخ جانشینی جمعیت به میزان مشخصی نرسد و روند فرزندآوری همچنان نزولی باشد، گستره تهدیدات و بحران‌ها بیشتر خواهد شد.

دکتر آشوبی با تقدیر از بسیج جامعه پزشکی و تشکل‌های خیر نهاد و مردمی تصریح کرد: این تشکیلات سهم بسزایی در حفظ جنین، کمک‌های معیشتی به مادران باردار و همچنین نوزادان تازه متولدشده دارند که باید تقویت و فعالیت آنها مضاعف شود.

در این نشست که جمعی از نمایندگان دستگاه‌های خدماتی متولی این حوزه حضور داشتند، تعدادی از معاونین، مدیران و همچنین کارشناسان حوزه جمعیت گزارشی از روند اجرای برنامه‌ها، مشکلات و همچنین راهکار‌ها ارائه کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.