رئیس دانشگاه آزاد اسلامی یزد از برگزاری نخستین نشست هم‌اندیشی طوفان الاقصی خبرداد.

محمد رضا دهقانی اشکذری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی یزد گفت: این نشست با سخنرانی علیرضا سلطان شاهی و جمعی از صاحب‌نظران و دانشجویان برگزار شد و ضرورت این مهم زمانی آشکار می‌شود که تمایزافکنی بین جریان اصلی مقاومت و جریان‌های رادیکال و افراطی صورت پذیرد.

او افزود: امروز با توجه به تجربه‌ای که در جریان مقاومت فلسطین مشاهده می‌شود، زمینه نظریه پردازی مقاومت اسلامی تسهیل شده و این جریان دست کم از چهار بُعد فلسفی، فقهی، اخلاقی و جامعه‌شناختی تشکیل شده است؛ در چنین صورتی ما به تبیین صحیحی از عملیات مقاومت در جهان اسلام و مقاومت فلسطین می‌رسیم.

دهقانی اشکذری بیان کرد: خدای متعال در قرآن کریم وعده یاری مومنین را داده است و ما می‌دانیم که نصرت الهی برای نیرو‌های مقاومت امری قطعی است.

او اظهار داشت: داشتن قدرت تولید برنامه و غافلگیری دشمن، هدفمندبودن، داشتن قدرت نظامی، هراس نداشتن از مرگ و شهادت طلب بودن از جمله ویژگی‌های کسانی است که می‌توانند آینده فلسطین را رقم بزنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی یزد خاطر نشان کرد: مظلومیتی که بر اساس حق، عدل، ایستادگی و مقاومت به وجود آمده باشد، بغض حق، سازنده و رهایی بخشی را ایجاد می‌کند که تبدیل به یک حرکت در راستای حق و عدالت می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.