مدیرکل بیمه سلامت قم با اشاره به توسعه حمایت‌های بیمه‌ای دولت از اقشار نیازمند، گفت: ۲۶۷ هزار نفر از مردم استان تحت پوشش رایگان بیمه سلامت قرار دارند.

عباس فتحی گفت: ۲۱۰ هزار نفر از این افراد در دهک یک تا پنج و ۵۷ هزار نفر دیگر را نیز روستائیان شامل می‌شود.

 مدیرکل بیمه سلامت قم با اشاره به پوشش بیمه‌ای ۶۰۰ هزارنفری بیمه سلامت در قم، افزود: ۴۰۰ هزار نفر از آنان را بیمه‌شدگان صندوق ایرانیان «دهک ۶ تا ۹» تشکیل می‌دهد که این افراد به‌تناسب دهک خود بخشی از حق بیمه را پرداخت می‌کنند.

فتحی عنوان کرد: برای دهک‌های ششم تا نهم نیز به ترتیب ۲۰ درصد، ۳۰ درصد، ۴۰ درصد و ۵۰ درصد تخفیف در پرداخت حق بیمه در نظر گرفته شده و فقط دهک دهم است که باید حق بیمه را کامل پرداخت کند.

 مدیرکل بیمه سلامت قم با اشاره به وجود ۶۵۰ مرکز درمانی طرف قرارداد بیمه سلامت قم، گفت: ۴۵ درصد از مردم این استان تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند.

مدیرکل بیمه سلامت قم در ادامه عنوان کرد: نسخه‌نویسی الکترونیکی که تا قبل از آغاز دولت سیزدهم در استان قم ۲۰ درصد توسعه داشت هم اکنون به ۱۰۰ درصد رسیده و نسخه‌نویسی دستی حذف شده‌است.

فتحی همچنین یادآور شد: اجرای تعرفه پرستاری که سال‌ها مورد مطالبه پرستاران بود، بعد از ۱۳ وقفه از ابتدای امسال در مراکز درمانی تحت پوشش بیمه سلامت اجرایی می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار