رییس اداره هواشناسی قصرشیرین گفت : ورود سامانه ناپایدار از ساعاتی قبل به جو قصرشیرین در غرب کرمانشاه باعث گرد و غبار و کاهش دید افقی این شهرستان مرزی طی ظهر امروز سه‌شنبه به میزان سه هزار متر شد.

امیرپرویز نجفیرییس اداره هواشناسی قصرشیرین گفت : دید افقی لحظه‌ای ناشی از ورود گرد و غبار هم اکنون در شهرستان مرزی قصرشیرین هفت هزار متر از حد استاندارد یک هوای سالم (۱۰هزار متر) کمتر است.

وی اظهار کرد: هم اکنون باد با سرعت۱۲ متر بر ثانیه معادل ۴۳ کیلومتر بر ساعت این شهرستان مرزی را در نوردیده و هر لحظه شاهد افزایش میزان سرعت وزش باد لحظه‌ای در آسمان این منطقه هستیم.

رییس اداره هواشناسی قصرشیرین، دمای فعلی هوای این شهرستان مرزی را ۲۷ درجه سانتیگراد بالای صفر و رطوبت نسبی موجود در هوا را ۳۰ درصد اعلام کرد.

وی اضافه کرد: فعالیت این سامانه ناپایدار تا اواخر هفته جاری بر جو این منطقه حاکم است و باعث وزش باد، باران پراکنده و گرد و غبار می‌شود.

رییس اداره هواشناسی قصرشیرین گفت: از ابتدای امسال تاکنون قصرشیرین ۵۹ روز درگیر غبار بوده که شامل هفت روز در فروردین، ۱۰ روز اردیبهشت ماه، ۱۰ خرداد، ۵ روز تیر، هشت مرداد، شهریور ۹، مهرماه هشت و آبان ماه ۲ روز است .

برچسب ها: هواشناسی ، دمای هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.