مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: بر اساس برنامه ابلاغی امسال ۳۸ هزار هکتار از مزارع کشاورزی استان در سال زراعی جدید به زیر کشت محصول جو می‌رود.

حسن جلیلوند مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: از این میزان حدود ۳۰ هزار هکتار مزارع به جو آبی و ۸ هزار هکتار به جو دیم اختصاص خواهد یافت.

جلیلوند افزود: در صورت تحقق برنامه ابلاغی پیش بینی می‌شود بیش از ۱۳۰ هزار تن محصول جو از این میزان سطح زیر کشت برداشت شود.

وی عمده ارقام کشت شده جو آبی درمزارع استان را بهمن، مهتاب، آذران و جلگه و ارقام عمده جو دیم را آبیدر و انصار ذکر کرد.

جلیلوند یادآورشد: بیشترین سطح زیر کشت جو آبی در بوئین زهرا و جو دیم در شهرستان قزوین است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: از ابتدای فصل کشت تاکنون ۱۰ هزار و ۸۱۴ هکتار جو آبی و ۴ هزار و ۳۷۶ هکتار جو دیم در مزارع  استان کشت شده که از این میزان حدود هزار و ۲۰۰ هکتار از مزارع جو آبی استان به صورت قراردادی کشت شده است.

جلیلوند افزود: تاکنون بیش از هزار و ۲۵۰ تن بذر استاندارد جو آبی و بیش از ۲۰ تن بذر استاندارد جو دیم در بین بهره برداران این استان جهت کشت جو پاییزه در مزارع توزیع شده است.

این مسئول به کشاورزان استان توصیه کرد: نسبت به رعایت تاریخ کشت و مصرف بهینه نهاده‌ها و آب آبیاری در مزارع خود با توجه به توصیه‌ها و نظارت کارشناسان فنی اقدام نمایند.

برچسب ها: جهاد کشاورزی ، کشت جو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار