معاون آبخیزداری منابع طبیعی استان کرمان گفت: مصوبات سفر ریاست جمهوری در حوزه آبخیزداری ۱۰۰درصد اجرا شده است.

حسین شجاعی با اشاره به برخی مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان کرمان در حوزه آبخیزداری گفت: سال گذشته سفر رئیس جمهور به استان کرمان زمانی بود که اعتبارات تعیین تکلیف شده بود و علی‌رغم آنکه فصل تخصیص اعتبار گذشته بود، اما خوشبختانه با پیگیر‌های صورت گرفته، اعتباری برای حوزه آبخیزداری استان در نظر گرفته شد.

وی افزود: ۱۹۵میلیارد ریال میزان اعتبار حوزه آبخیزداری استان کرمان و برای ۱۱حوزه آبخیز در ۶شهرستان در قالب فعالیت‌های مکانیکی و بیومکانیکی انجام داده‌ایم و مصوبات سفر ریاست جمهوری در حوزه آبخیزداری ۱۰۰درصد اجرا شده است.

وی با بیان اینکه فعالیت و عملیات‌های آبخیزداری نقش پیشگیرانه دارد، عنوان کرد: هر جا که پروژه‌های آبخیزداری را انجام داده‌ایم، کاهش خسارات ناشی از سیل را شاهد بودیم؛ به‌عنوان مثال در سیل سال گذشته نقاطی که عملیات بخیزداری انجام شده بود، میزان خسارت حداقل بود.

شجاعی با اشاره به اینکه در پنج حوزه مناطق سیل‌خیز سال گذشته مشکلاتی وجود داشت که مطالعات مناطق پائین دست در حال انجام است،اظهار کرد: در جلسه مدیریت بحران سیل سال گذشته در رفسنجان، مجتمع مس سرچسمه رفسنجان تقبل کرد که نقاطی که شناسایی کرده‌ایم، خسارت دیده‌اند و مطالعه نداشته‌ایم، هزینه‌ها را پرداخت کنند تا مطالعات انجام شود.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان تصریح کرد: با پیگیری‌های نجام شده مطالعات تفصیلی ۱۰حوزه آبخیز در شهرستان‌های رفسنجان و انار با همکای دانشگاه‌های باهنر کرمان، ولی‌عصر (عج) رفسنجان و دانشگاه تهران در حال انجام است و پس از انجام مطالعات وارد فاز اجرایی خواهیم شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.