بازار موسمی گل زعفران تربت‌حیدریه با ۷۱ غرفه روز سه‌شنبه در محل پایانه مسافری این شهرستان افتتاح شد.

مدیر بازار گل زعفران تربت‌حیدریه در آیین آغاز به کار این بازار موسمی گفت: بازار گل به مساحت هشت هزار مترمربع و به مدت ۵۵ روز (تا پایان فصل برداشت زعفران) دایر است.

حسین ارجمندی افزود: بازار گل زعفران تربت‌حیدریه، بزرگترین بازار گل زعفران جهان است و به اعتبار این بازار و به خصوص کیفیت بالای زعفران منطقه تربت‌حیدریه شامل سه شهرستان تربت‌حیدریه زاوه و مه‌ولات، همه ساله شاهد ورود گل زعفران از دیگر نقاط استان خراسان رضوی برای عرضه در این بازار و فروش آن به نام گل زعفران این خطه هستیم.

وی اظهار کرد: با توجه به آغاز فصل برداشت، روزانه نزدیک به یک تُن "گل تَر" وارد چرخه مبادله در این بازار می‌شود و هر چه به پایان آبان ماه جاری نزدیک می‌شویم این رقم بیشتر نیز خواهد شد.



مدیر بازار زعفران تربت‌حیدریه گفت: برای تجهیز و آماده سازی بازار شهرداری ۲ میلیارد ریال هزینه شده است و برای رفاه حال مراجعان نصب و راه‌اندازی دوربین‌های مداربسته، نصب شیر آب، استقرار یک دستگاه خوپرداز (ATM) خودرویی، استقرار نیروی انتظامی و راهور، پایش و نظارت بر مسایل بهداشتی و دیگر خدمات مورد نیاز انجام شده است.

ارجمندی افزود: یکی از دغدغه‌های غرفه‌داران وجود بازار‌های حاشیه‌ای در اطراف شهر است که گل زعفران بدون هیچ نظارتی در آن‌ها خرید و فروش می‌شود و شایسته است مسوولان دست اندرکار حوزه نظارت به این موضوع نگاه ویژه‌ای کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.