معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه از کاهش ۱۵ درصدی آمار فوتی‌های ناشی از تصادفات کرمانشاه در ۶ ماه نخست امسال خبر داد.

فرزاد اکبری معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه با اشاره به آمار ۶ ماهه نخست امسال تخلفات در کرمانشاه، گفت : طی این مدت در حوزه سرقت خودرو با افزایش ۶۷ درصدی ۳۰۰۰ نفر دستگیر شدند.

وی با اشاره به برخورد جدی با متخلفان از سوی پلیس، افزود: با وجود جدیت در برخورد پلیس، اما قانون‌های لحاظ شده آنچنان که باید بازدارندگی داشته باشند نبوده و دچار ضعف در برخورد با برخی مسائل خواهیم بود.

معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه تصریح کرد: بر اساس قوانین اجرایی سرقت‌های زیر ۲۰ میلیون تومان باشد و شاکی نداشته باشند رها خواهند شد، اما در حوزه مواد مخدر طی ۶ ماه گذشته ۹۰۰ کیلوگرم کشف و ضبط شده است.

اکبری به آمار تصادفات و وقوع حوادث در شش ماه گذشته اشاره و خاطرنشان کرد: با وجود حجم بالای ۳ تا ۴ برابری افزایش ترددات اربعین و در طرح‌های نوروزی، اما امروز در آمار شاهد کاهش ۱۵ درصدی فوتی‌ها و نیز کاهش تصادفات هستیم.

وی به فعالیت مرکز فوریت ۱۱۰ اشاره کرد و این مرکز را به عنوان رابط بین مردم و نیروی انتظامی دانست و گفت: در شش ماه گذشته بیش از ۶۵۰ اطلاع رسانی مربوط به پلیس ۱۱۰ صورت گرفته که که دسته‌بندی‌های انجام شده برخی نیازمند راهنمایی و برخی دیگر بر حسب شرایط به مسائل حقوقی مرجوع می‌شوند.

معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه بیان کرد: در هنگام تماس و انتقال نیرو‌های انتظامی به محل حادثه برخورد تأخیر‌های احتمالی ناشی از همزمانی در وقوع چند درگیری، دادن آدرس اشتباه به دلیل استرس مخاطبان و یا ترافیک‌های سنگین شهری است که برای رفع این امر گشت‌های موتوری راه اندازی شده است.

اکبری ادامه داد: با وجود اتفاقات بیان شده، اما میانگین مدت زمان پلیس از زمان تماس تا حضور در محل وقوع مجموعاً ۱۴ دقیقه است که این آمار در هنگام وقوع تصادفات جاده‌ای با اندکی تغییر برآورد شده است.

وی در پایان درخواست کرد: از تمام همشهریان تقاضا می‌شود در هنگام وقوع جرم در صورت ناظر بودن در محل بی تفاوت عبور نکرده و حتماً اطلاع رسانی به پلیس شود و مطمئن باشند اخبار تنها در اختیار پلیس قرار خواهد گرفت .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.