دبیر کنگره شعر آیینی جنوب شرق کشور گفت: در کنگره شعر آیینی جنوب شرق کشور ۷۸  شاعر حضور داشتند و بیش از ۱۴۰ اثر به دبیرخانه این گنگره ارسال شد.

 حجت‌الاسلام شهابی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان در آیین تجلیل از شاعران برگزیده کنگره شعر آیینی کرمان، گفت: شاعران کرمانی، آثار ارزشمندی دارند که باید با برگزاری چنین کنگره‌هایی به سایر نقاط کشور معرفی شوند.

او  افزود: در نظر داریم با همکاری شاعران استان، این کنگره به صورت سالیانه برگزار شود.

عبدالرحیم عبدالکریمی، دبیر انجمن ترانه کرمان و  از برگزیدگان این کنگره نیز در حاشیه این مراسم گفت: متاسفانه در کرمان و حتی در بسیاری از نقاط کشور، ترانه بویژه ترانه آیینی مغفول مانده‌است.

او افزود: باید این قالب و سبک با همت شاعران و حمایت مسئولان فرهنگی احیا شود.

سیدعلی منصوریان، دبیر انجمن ادبی دل عالم هم ضمن رضایتبخش خواندن کنگره و اختتامیه آن گفت: خوشبختانه مدیریت و دبیرخانه کنگره و مجموعه سازمان تبلیغات اسلامی استان کرمان توانست برای نخستین مرتبه با محور و محتوای آیینی کنگره‌ای را به وسعت منطقه‌ای در کشور برگزار کند و حقیقتا جای تشکر دارد.

محمدعلی عرب نژاد، دبیر کنگره شعر آیینی جنوب شرق کشور و رئیس کانون شاعران آیینی استان کرمان  نیز گفت: در این کنگره با اینکه اولین تجربه کار در این وسعت و اولین فراخوان منطقه‌ای بود، شاعران کرمانی و برخی دیگر از شاعران مناطق جنوب شرق کشور سنگ تمام گذاشتند و بنده به‌عنوان دبیر این کنگره فقط و فقط شرمنده لطف و استقبال محبت آمیز شاعران شدم.

او  افزود: تمام تلاشم این بود بتوانم تجلیلی در خور محبت‌های دوستان شاعرم داشته باشم و امیدوارم به دنبال این اختتامیه بتوانم این اعتماد و لطف را در فرصتی مناسب آن گونه که باید و شاید پاسخگوی این لطف‌ها باشم.

عرب نژاد گفت: حضور ۷۸  شاعر و ارسال بیش از ۱۴۰ اثر به دبیرخانه گنگره یک ارزش و استقبال فراموش نشدنی است و هم‌اکنون با سپاس به درگاه ربوبی، لازم می‌دانم که اعتماد مدیریت سازمان تبلیغات اسلامی استان و استقبال دوستان شاعرم در کرمان و سایر استان‌ها را بر دیده منت نهاده و قدردان این عزیزان باشم.

در بخش شعر کلاسیک، شیما مظهری صفات از کرمان به عنوان برگزیده اول، سیده کوثر حسینی از سیستان و بلوچستان به عنوان برگزیده دوم و خانم زینت کریمی نیا به عنوان برگزیده سوم انتخاب شدند.

در بخش شعر غیر کلاسیک نیز عبدالرحیم عبدالکریمی به عنوان برگزیده اول، سیدعلی منصوریان به عنوان برگزیده دوم و محمدرضا براهام به عنوان برگزیده سوم انتخاب گردیدند.

 همچنین از ۱۹ شاعر برگزیده این کنگره نیز قدرانی شد.  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.