رییس شبکه دامپزشکی شهرستان کوهبنان گفت: عرضه طیور بومی در معابر عمومی و مراکز غیرمجاز ممنوع است و در صورت مشاهده با آن برخورد می‌شود.

 امیرحسین همتی گفت: عرضه طیور بومی، از جمله: مرغ، خروس، اردک، بلدرچین و غیره در معابر عمومی و مراکز غیرمجاز ممنوع است و در صورت مشاهده با آن برخورد می‌شود.

او  از برخورد با فروشندگان دوره گرد و جمع‌آوری مراکز عرضه غیرمجاز پرندگان در کوهبنان خبر داد و افزود: طبق دستورالعمل‌های سازمان دامپزشکی کشور مبنی بر جلوگیری از عرضه هر گونه طیور بومی زنده در مراکز غیرمجاز و خودروهای سیار، کارشناسان نظارت و قرنطینه این شبکه دامپزشکی، پس از بازدید از سطح شهر نسبت به تعطیلی و جمع آوری مراکز فوق اقدام کردند.

رییس شبکه دامپزشکی شهرستان کوهبنان تصریح کرد: عرضه طیور بومی به طرق غیر مجاز می تواند بستری برای انتقال بیماری های طیور، از جمله: نیوکاسل و آنفلو آنزای فوق حاد پرندگان به شهرستان باشد.

او افزود: ویروس آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان به راحتی از طریق فضولات، تجهیزات مکانیکی، باقیمانده‌های جیره غذایی واحدهای آلوده و لاشه پرندگان درگیر منتقل و در صورت پیشگیری نکردن لازم باعث ایجاد همه‌گیری می شود.

همتی  از عموم شهروندان خواست که ضمن  خرید نکردن هر گونه پرنده از دست‌فروشان و عرضه‌کنندگان غیرمجاز به‌منظور حفظ سلامت خانواده خود و جلوگیری از تهدید سلامت و بهداشت عمومی، هر گونه تخلف بهداشتی و موارد مشابه در این زمینه را به شبکه دامپزشکی شهرستان با شماره تماس های ۳۳۴۹۴۴۰۱ و ۳۳۴۹۴۴۰۲ گزارش کنند.‌

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار