مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: پیش بینی می‌شود که امسال ۲۹ تن سرگل زعفران از سطح کشتزار‌های استان برداشت شود.

صفدر صفدری گفت: برداشت زعفران از سطح چهار هزارو ۵۰۰ هکتار از کشتزار‌های استان به صورت لکه‌ای آغاز شده است.

وی با اشاره به افزایش ۱۰ الی ۱۵ درصدی تولید در مقایسه با پارسال افزود: سال گذشته ۲۶ تُن و ۵۰۰ کیلو زعفران از سطح کشتزار‌های استان برداشت شد.
مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه اوج برداشت طلای سرخ در آبان ماه خواهد بود، گفت: بیشترین اراضی سطح زیر کشت زعفران مربوط به شهرستان فاروج است.

به گفته صفدری با توجه به شرایط آب و هوایی و خاک زعفران با کیفیت بسیار بالا در استان تولید می‌شود.

وی در ادامه اضافه کرد: میانگین عملکرد تولید زعفران در استان بین پنج تا ۶ کیلوگرم در هکتار است که این رقم حدود ۲ برابر میانگین کشوری است.

صفدری گفت: راه اندازی بازارچه خرید گل زعفران اقدامی است که امسال در فاروج انجام می‌شود تا زعفران کاران گل‌های تولیدی خود را در این بازارچه به قیمت روز به فروش برسانند.

۵۰ درصد نگین زعفران تولیدی استان در خارج از استان به فروش می‌رسد و بخشی قابل توجهی نیز از این محصول به کشور‌های خارجی صادر می‌شود.

شهرستان فاروج در کشت و تولید رتبه اول را در خراسان شمالی دارد و شهرستان‌های شیروان، بجنورد، اسفراین وسایر مناطق استان در رتبه‌های بعدی قراردارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.