همراهی خانه و مدرسه و همسویی تلاش‌های والدین و مربیان موجب هم افزایی و اثربخشی تعلیم و تربیت در مدارس است.

رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان با بیان اینکه انجمن اولیا و مربیان با هدف همکاری و آگاه سازی والدین از شرایط آموزشی و پرورشی دانش آموزان تشکیل شده اظهار کرد: نقش آفرینی والدین، استفاده از ظرفیت‌های فکری، علمی، تخصصی و فنی آنان در مدارس و ایجاد یک ارتباط هدفمند، مستحکم ومداوم بین اولیای دانش آموزان و مدارس بسیار مهم وضروری است.

طالب محمدی با تاکید براهمیت نقش خانواده‌ها و مشارکت و همکاری آن‌ها در امور مدرسه عنوان کرد: برنامه‌های هفته پیوند اولیاء ومربیان از ۲۴ تا ۳۰ مهرماه در مدارس استثنایی شهرستان‌ها ومناطق تابعه استان برگزار می‌شود.

وی گفت: در سند تحول بنیادین ارکان فرآیند تربیت ۴ اصل است و «خانواده» مهم‌ترین واولین این اصول است و دارای مهم‌ترین نقش در تربیت دانش آموزان است.

رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان افزود: ضرورت ارتباط خانه و مدرسه برکسی پوشیده نیست و مورد توجه صاحب نظران تعلیم و تربیت و نظام‌های آموزشی در جهان است، اما کیفیت این ارتباط می‌تواند اثر‌بخشی فرآیند تربیت را به میزان قابل توجهی تحت تاثیر قرار دهد.

محمدی با تاکید براهمیت آموزش اولیای دانش‌آموزان با نیاز‌های ویژه تصریح کرد: اعضای خانواده به آموزش مستمر و پویا نیاز دارند و برای آموزش والدین لازم است در هر منطقه نیاز‌های آموزشی آنان به طور دقیق شناسایی و براساس آن برنامه آموزشی طراحی شود.

وی خاطر نشان کرد: تقویت نقش انجمن‌های اولیا و مربیان مدارس استثنایی از طریق جلب مشارکت وبهره مندی از توانایی اولیا با هدف ارتقای کیفی خدمات آموزشی، پرورشی و توان بخشی در جهت پیشبرد هرچه بهتر آموزش و پرورش دانش آموزان با نیاز‌های ویژه است.

محمدی با تأکید بر اینکه تحقق اهداف آموزش و پرورش بدون همکاری و مشارکت اولیا با مدیران مدارس امکان پذیر نیست، افزود: برگزاری انتخابات، کلاس و کارگاه‌های آموزش خانواده در راستای مشارکت راهبردی والدین در امر تعلیم و تربیت دانش آموزان با نیاز‌های ویژه از برنامه‌های پیش بینی شده در این هفته می‌باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.