میزان آلودگی آفت قرنطینه‌ای برگخوارپائیزه در شهرستان ارزوئیه بر روی محصولات مختلف وارقام مختلف بررسی شد.

 در جلسه فرمانداری شهرستان ارزوئیه که با محوریت آفت قرنطینه‌ای برگخوارپائیزه برگزار شد، داوود بیگلری رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان گفت: شهرستان ارزوئیه قطب تولید وانبار غله استان می‌باشد و متاسفانه در سال جاری به مزارع شهرستان ارزوئیه، آفت برگخوار پاییزه وارد شده است.

او با بیان اینکه امنیت غذایی برعهده جهاد کشاورزی است و امنیت غذایی از امنیت نظامی نیز فراتر است، افزود: آفات همیشه وجود داشته اند، اما در بعضی سال‌ها به دلیل تغییر اقلیم و شرایط دیگر طغیان می‌کنند و اکنون به منظور مدیریت این آفت و مدیریت این بحران با تیم همراه در خدمت شما کشاورزان عزیز وتولیدکنندکان هستیم.

بیگلری تصریح کرد: تا کنون به صورت میدانی کار انجام شده، آفت رصد شده ومیزان آلودگی‌ها در جا‌های مختلف روی محصولات مختلف وارقام مختلف بررسی شده است و جهت مدیریت این آفت باید برنامه کوتاه مدت و بلند مدت در نظر گرفته شود تا هم این محصول وهم کشت‌های بعد از نقطه نظر آفت مدیریت شود.

او بیان کرد: با همکاری دانشگاه ومرکز تحقیقات در زمینه دانش بنیان کردن کشاورزی در شهرستان ارزوئیه گام بر می‌داریم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان گفت: این آفت در استان‌های دیگر هم مشاهده شده است و مختص استان کرمان نیست و به همین جهت مدیریت این آفت، ستاد بحران در استان وسازمان حفظ نباتات تشکیل شده است.

برچسب ها: جهاد کشاورزی ، آفت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار