تب های ویروسی، شایعترین علل مراجعه کودکان به بیمارستان هاشمی نژاد مشهد

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد و متخصص کودکان در بیمارستان شهید هاشمی نژاد گفت: تب های ویروسی، شایعترین علل مراجعه کودکان به این بیمارستان است.

امینی عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد و متخصص کودکان در بیمارستان شهید هاشمی نژاد، افزایش درجه حرارت را در بدن نوزادان وتب‌های ویروسی، شایعترین علل مراجعه کودکان به بیمارستان هاشمی نژاد مشهد شیرخواران حائز اهمیت دانست و گفت: افزایش دمای بدن بالاتر از ۳۷.۵ درجه سانتیگراد که از زیر بغل اندازه گیری شده است، در این گروه سنی، تب محسوب می‌شود و والدین باید نسبت به کنترل این نوع تب اقدام کنند.

او افزود: در زمان بروز تب در کودکان، لباس‌های بیمار را کم کنید و مایعات خنک به کودک داده شود، سپس مجدد دمای بدن را اندازه گیری کنید و در صورت وجود تب طبق مشورت با پزشک معالج می‌توان دارو‌های ضد تب مانند استامینوفن و ایبوپروفن را شروع کرد.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد و متخصص کودکان در بیمارستان شهید هاشمی نژاد با بیان اینکه به رغم نگرانی والدین از تب، شواهدی مبنی بر آسیب تب به مغز یا آسیب رسانی به سیستم بدن وجود ندارد، ادامه داد: بروز تشنج‌های پایدار ناشی از تب و مشکلات قلبی، از موارد نادری است که کودک با آن مواجه می‌شود.

امینی بیان کرد: بیماری‌های ویروسی تنفسی، دومین بیماری شایع دراین فصل هستند و علائم آن به صورت تب خفیف، آبریزش بینی، سرفه و عطسه است.

او تصریح کرد: استراحت در منزل، مصرف مایعات و کنترل ترشحات تنفسی، اصلی‌ترین موارد کمک کننده به بهبود بیمار است؛ استفاده از قطره و اسپری‌های بینی شست و شو دهنده مجاری هوایی فوقانی هم به کنترل ترشحات کمک می‌کند و شست و شوی دست‌ها و زدن ماسک هم اصلی‌ترین راه پیشگیری از بیماری است.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد و متخصص کودکان در بیمارستان شهید هاشمی نژاد تاکید کرد: درصورت بروز علائم شبیه سرماخوردگی یا آنفلوانزا به نزدیکترین مرکز بهداشتی و درمانی و یا درمانگاه‌ها مراجعه و درمان استاندارد دریافت شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.