فروش صنوف نوشت افزار در مشهد به یک چهارم کاهش یافته است

رئیس اتحادیه صنف کتاب، نوشت افزار و صحافان مشهد گفت: مداخله های نهادهای دیگر در عرضه نوشت افزار باعث شده است که فروش واحدهای صنفی زیرپوشش این اتحادیه به یک چهارم کاهش یابد.

رامین درخشان پور رئیس اتحادیه صنف کتاب، نوشت افزار و صحافان مشهد گفت: اگر سود فروش آجیل و خشکبار یا پوشاک ۵۰ درصد است در نوشت افزار به ۱۵ درصد هم نمی‌رسد.

او افزود: در آستانه بازگشایی مدارس در مشهد شاهد هستیم که دستگاه‌های اجرایی مختلف وارد عرصه فروش نوشت افزار شده اند و این در حالی است که صنوف توانایی رقابت با برخی از این دستگاه‌های اجرایی بزرگ را ندارند.

رئیس اتحادیه صنف کتاب، نوشت افزار و صحافان مشهد ادامه داد: قیمت کنونی اقلام نوشت افزار نسبت به تابستان سال گذشته در حوزه کتاب و دفتر بین ۳۰ تا ۷۰ درصد و در حوزه منابع چاپی تا ۱۰۰ درصد افزایش یافته است.

درخشان پور افزایش قیمت در نوشت افزار به ویژه کاغذ را مربوط به اسفندماه سال گذشته دانست و بیان کرد: اواخر سال گذشته که تب و تاب قیمت در دلار وجود داشت، قیمت نوشت افزار به ویژه کاغذ به یک باره افزایش یافت، اما قیمت‌های این اقلام در شرایط کنونی نسبت به اسفندماه سال گذشته کاهش داشته است.

او در پاسخ به سوالی در خصوص سهم کالا‌های وارداتی در این صنف تصریح کرد: کالا‌های ایرانی در حوزه نوشت افزار و کتاب تقریبا همه نیاز‌ها را تامین می‌کند، اما با این حال بسته به سلیقه مشتری و میزان عرضه، گاه کالا‌های مشابه نیز وارد می‌شود.

رئیس اتحادیه صنف کتاب، نوشت افزار و صحافان مشهد تعداد واحد‌های دارای پروانه کسب معتبر از اتحادیه صنف نوشت افزار، کتاب و صحاف مشهد را هزار و ۲۰۰ واحد ذکر کرد و تاکید کرد: به دلیل گرانی‌ها و این مداخله ها، پارسال ۱۳۰ واحد صنفی و از ابتدای امسال تاکنون ۱۰ درصد از واحد‌های صنفی زیرپوشش این اتحادیه پروانه کسب خود را باطل کرده اند.

درخشان پور اظهار کرد: هرچند اعتقادی به نمایشگاه عرضه مستقیم کالا نداریم، اما با این حال برخی از واحد‌های صنفی زیرپوشش اتحادیه صنف نوشت افزار، کتاب و صحافان مشهد در این نمایشگاه حضور خواهند یافت.

برچسب ها: نوشت افزار ، گرانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.