پذیرش قطعی دانشجوی بین‌الملل در دانشگاه های علوم پزشکی منوط به ثبت مدارک در سامانه جامع امور دانشجویان (SAORG) و صدور مجوزهای لازم در امور کنسولی و دریافت روادید تحصیلی است.

آیین‌نامه جدید آموزشی دانشجویان غیر ایرانی (بین الملل) دانشگاه‌های علوم پزشکی برای دانشجویانی که از مهرماه سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ به بعد تحصیل خود را آغاز می کنند، اعلام شد و اولین شرط پذیرش داشتن تابعیت غیر ایرانی است.

آموزش برای این دانشجویان صرفاً به زبان انگلیسی و فارسی خواهد بود. تسلط متقاضی به چهار مهارت زبان انگلیسی الزامی است و در مواردی که متقاضی فارسی زبان است یا توانایی صحبت کردن، خواندن و نوشتن به زبان فارسی را دارد، می تواند پذیرفته شود و در طول دو سال اول تحصیل ملزم به ارائه گواهی زبان انگلیسی خواهد بود.

همچنین پذیرش قطعی دانشجو منوط به ثبت مدارک در سامانه جامع امور دانشجویان (SAORG) و صدور مجوزهای لازم در امور کنسولی و دریافت روادید تحصیلی خواهد بود.

اخذ شهریه و هزینه های مرتبط با امور دانشجویی - رفاهی بر اساس ارزهای رایج تأیید شده توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران بوده و اخذ شهریه ریالی از دانشجو ممنوع است.

نظام آموزش عالی در ایران برای تمام مقاطع و رشته‌ها به صورت ترمی واحدی است و قوانین نظام آموزشی برای دانشجویان ایرانی و غیر ایرانی یکسان است. اموری همچون انتخاب واحدهای درسی، طول مدت تحصیل، حذف و اضافه دروس، ارزشیابی پیشرفت تحصیلی دانشجو برای تمام دانشجویان یکسان است.

این درحالی است که رئیس ستاد استقبال از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی مشهد اعلام کرد ۳۰ نفر از دانشجویان جدید این دانشگاه غیرایرانی هستند، خاطرنشان کرد: این گروه از دانشجویان عمدتاً از کشور‌های لبنان، عراق و افغانستان هستند و همه خدمات ارائه شده به دانشجویان ایرانی غیربومی، به آن‌ها هم ارائه می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.