رییس سازمان امور دانشجویان گفت:دانشگاه مازندران میزبان اولین المپیاد ورزشی دانشجویان بین‌الملل دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور شد.

دکتر داداش‌پور از میزبانی دانشگاه مازندران از اولین المپیاد ورزشی دانشجویان بین‌الملل کشور خبر دا و گفت: تعداد دانشجویان بین‌الملل در سال‌های اخیر بسیار افزایش یافته به‌طوری که اکنون بیش از ۹۰ هزار نفر دانشجوی بین‌الملل در ۵۰ دانشگاه کشور به تحصیل می‌پردازند.

او می‌گوید: یکی از اموری که ما را در دست‌یابی به مرجعیت علمی و نیز جایگاه اول علمی در منطقه کمک می‌کند، جذب دانشجویان بین‌الملل از همه کشور‌های جهان که در دیپلماسی ما به رسمیت شناخته می‌شوند، است و سازمان امور دانشجویان در دولت سیزدهم، این ماموریت را به‌عنوان یکی از اولویت‌های خود با جدیت و با برنامه‌ریزی پی خواهد گرفت.

داداش‌پور هدف از برپایی المپیاد ورزشی برای دانشجویان بین‌الملل را معرفی پتانسیل‌های مراکز علمی ایران و جذب بیشتر دانشجو و نیز ایجاد شور و نشاط عنوان کرد و گفت: ضرورت دارد ما شرایطی را فراهم آوریم تا این دانشجویان از فرصت کنار هم بودن لذت ببرند و شبکه‌ای از روابط دوستانه را از طریق آشنایی با دانشجویان سایر کشور‌ها ایجاد کنند.

او می‌گوید: این المپیاد ورزشی در حوزه دانشجویان بین‌الملل برای اولین بار است که برگزار می‌شود که امیدواریم این المپیاد بتواند در سال‌های مختلف و با اهداف متعالی‌تر برگزار و اثرگذارتر باشد.

به گفته داداش پور خوشبختانه دانشگاه مازندران جزو دانشگاه‌های دولتی پیش‌رو در جذب دانشجویان بین‌المللی محسوب می‌شود به طوری که بیش از ۱۲۰۰ نفر دانشجوی بین‌الملل در این دانشگاه مشغول به تحصیل می‌باشند.

اولین المپیاد ورزشی دانشجویان بین‌الملل دانشگاه‌ها و موسسات آموزش‌عالی میان هاشم داداش‌پور رییس سازمان امور دانشجویان و حشمت‌اله علی‌نژاد سرپرست دانشگاه مازندران امضا شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمدپارسا خانی پور
۱۲:۰۸ ۱۸ خرداد ۱۴۰۱
سلام و ارادت
این مسابقات در 8 رشته دختران و 8 رشته پسران اجرا می‌شود که دانشگاه تهران در تمامی رشته‌ها جهت حضور در مسابقات اعلام آمادگی نموده است.
تا این لحظه در دانشگاه تهران اطاعات لازم ارائه، تیم ها ایجاد، انتخاب مربی صورت گرفته و در بعضی رشته‌ها تمرینات آغاز گردیده است.
رشته‌های حاضر در المپیاد برای هر دو گروه دختران و پسران عبارتند از؛ شنا، شطرنج، فوتسال، والیبال، بسکتبال، بدمینتون، تنیس روی میز و دومیدانی.
روابط عمومی دانشگاه تهران
https://gope.ut.ac.ir/fa