مدیرکل دفتر امور سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری خراسان رضوی گفت: پنج ماه مانده به انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، رایزنی و فعالیت احزاب سیاسی در این استان آغاز شده است.

امیر فریدنیا مدیرکل دفتر امور سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری خراسان رضوی گفت: امسال تاسیس ۱۵ شعبه استانی احزاب در کشور مورد موافقت کمیسیون احزاب قرار گرفته است که یک مورد از آن‌ها مربوط به خراسان رضوی است.

او افزود: آسیب‌شناسی انتخابات در کلیه حوزه‌های انتخابیه، شناسایی ۱۵ گروه مرجع در خصوص مشارکت انتخابات و برگزاری جلسات تبیینی با آن‌ها، ظرفیت‌شناسی حوزه‌های انتخابیه و سفر به مراکز هر حوزه انتخابیه با توجه به چهار محور سلامت، امنیت، مشارکت و رقابت از فعالیت‌های جاری در این حوزه است.

مدیرکل دفتر امور سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه چهار پرونده برای صدور مجوز فعالیت احزاب جدید در استان تشکیل شده است، ادامه داد: در نظر است با افزایش نشست‌های تبیینی با گروه‌های سیاسی، به ویژه تشکل دانشجویی و دانشگاهیان در سطح استان، ارتباطی موثر با آن‌ها ایجاد کرده و در راستای ساماندهی احزاب گام برداریم.

فریدنیا در مورد استقرار "خانه احزاب" در خراسان رضوی بیان کرد: تفاهم لازم با شهرداری مشهد در زمینه آماده سازی مکانی مناسب برای استقرار دفتر "خانه احزاب خراسان رضوی" صورت گرفته و پیگیری‌ها برای تحویل مکان مورد نظر به نتیجه رسیده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.