وزارت صحت‌عامه طالبان در روز جهانی بینایی در کابل گفت در سال جاری ۲ هزار ۲۳۶ اجرای عملیات کترکت(آب مروارید) چشم انجام شده است.

وزارت صحت‌عامه طالبان در نشستی از روز جهانی بینایی با حضور مقامات و نمایندگان ادارات مختلف گرامیداشت به عمل آورد.

در این نشست حبیب الله آخند زاده حامد، معین عرضه خدمات صحی وزارت صحت‌عامه طالبان گفت: ریاست طب وقایوی و آمریت مراقبت‌های صحی چشم این وزارت توانسته است دستاوردهای خوبی در این راستا داشته باشد که از این میان می‌توان از ایجاد کمپ ها و تیم های صحی سیار چشم در مرکز و ولایات، اجرای عملیات ها، توزیع عینک و او پی دی بیماران چشم می‌توان نام برد.

حبیب الله آخند زاده حامد در مراسم روز جهانی بینایی که در کابل برگزار شده بود گفت که در سال جاری ۲ هزار ۲۳۶ اجرای عملیات کترکت(آب مروارید) چشم، توزیع ۳۸۰۰ عینک بینایی چشم و اجرای ۳۰۰ عملیات چشم را در شفاخانه احمد شاه بابا مینه در کابل و ولایت نورستان صورت گرفته است.

معین عرضه خدمات صحی افزود تیم های صحی ما توانسته اند که در جریان سال جاری در ولایات ارزگان، بدخشان، پکتیکا، میدان وردک، کنر، غور و خوست برای ۳۰ هزار و ۴۳۵ تن ارائه خدمات صحی چشم را عرضه نمایند و در نظر است تا با گماشتن اشخاص مسلکی و متخصص، خدمات صحی چشم را بهبود بخشیده تا این خدمات در دورترین نقاط کشور برای نیازمندان ارائه‌ شود.

براساس احصاییه سازمان بهداشت جهانی که در سال ۲۰۰۱ میلادی انجام شده حد اقل ۴۰۰ هزار تن در افغانستان نابینا هستند.

برچسب ها: طالبان ، وزارت صحت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.