ناحیه منفصل شهری حسن آباد با دارا بودن قلعه تاریخی که بخشی از تاریخ شهر سنندج است، یکی از بهترین اماکن گردشگری کردستان به شمار می‌رود.

رئیس کمیسیون حاشیه شهر و نواحی کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر سنندج با بیان این مطلب در جمع اعضای کمیسیون یاد شده، افزود: وجود قلعه تاریخی حسن آباد یکی از فرصت‌های توسعه گردگشری فرهنگی در شهر سنندج است که می‌طلبد اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان نسبت به احیا و تعیین تکلیف محوطه آن اقدام کند.

بهروز ابراهیم آبادی افزود: ناحیه حسن آباد با حدود بیست هزار نفر جمعیت و ساکنانی با بافت فرهنگی یکپارچه می‌تواند به تفرجگاه و قطب گردشگری مهم شهر سنندج تبدیل شود.

وی با قددردانی از رشیدی، شهردار سنندج، برای ساخت یکی از بزرگترین پارک‌های استان کردستان با وسعت سی و شش هکتار در ورودی این ناحیه، گفت: تکمیل محور گردشگری آبیدر منتهی به ناحیه حسن آباد نیز از سوی شهرداری موجب رونق گردشگری در این ناحیه می‌شود.

رئیس کمیسیون حاشیه شهر و نواحی کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر سنندج با اشاره به وجود برخی از مشکلات در ناحیه حسن آباد، گفت: مشکل زمین‌های قولنامه ای، تامین آب شرب و دفع فاضلاب، تعویض تیر‌های چراغ برق قدیمی و جانمایی آن‌ها در مکان مناسب، ساخت وساز غیر مجاز و وجود برخی مشاوران املاک که موجب بر هم خوردن نظم شهری در آن ناحیه شده اند باید پیگیری و برای حل آن‌ها چاره اندیشی کرد.

شهر سنندج دارای سه ناحیه منفصل شهری حسن آباد، نایسر، ننله و حسن آباد است که یک چهارم جمعیت شهری در آن ساکن هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.