رئیس دانشگاه جامع امام حسین(ع) :

بیش از ۱۵ هزار نفر در مقاطع دکترا و ارشد از دانشگاه امام حسین(ع) فارغ‌التحصیل شده‌اند

حسنی آهنگر گفت: در ۱۰ سال اخیر، ۱۵ هزار و ۴۹۱ نفر در مقاطع دکترا و ارشد از دانشگاه امام حسین(ع) فارغ‌التحصیل شده‌اند.

محمدرضا حسنی‌آهنگر پیش از ظهر امروز در جلسه بررسی نظام مسائل استان و بررسی علمی و آموزش دانشگاه‌های استان کرمان که در محل سالن کنفرانس دانشگاه شهید باهنر کرمان برگزار شد، گفت: پایه‌های اصلی انقلاب اسلامی از واقعه عاشورا و بعثت پیامر اکرم(ص) بنیان گذاشته شده است و آینده این انقلاب نیز به ظهور منجی بشریت، امام زمان(عج) ختم می‌شود.

او افزود: دانشگاه امام حسین(ع) تهران در سال ۶۳ تأسیس شد و  ذیل دانشکده‌ها، مراکز علم و فناوری فعالیت می‌کند و دارای ۴۲۴ عضو هئیت علمی است و  ۱۵ هزار و ۴۹۱ نفر در مقاطع دکترا و ارشد در ۱۰ سال اخیر از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شده‌اند.

 رئیس دانشگاه جامع امام حسین(ع) تصریح کرد: هدف این دانشگاه، تربیت دانشجو در بستر نظام جمهوری اسلامی و براساس روش‌های دینی است.

او ادامه داد: از ابتدای تأسیس این دانشگاه همیشه تلاش کرده‌ایم که مدیریت تقلیدی از نظام‌های سلطه‌طلب غرب، مانند: حکومت‌های لیبرالی و دموکراسی نداشته باشیم، بدین منظور چشم‌انداز و نقشه‌راه تبیین کرده‌ایم‌.

حسنی‌آهنگر با تاکید بر نقش مهم الگوهای تمدنی انقلاب اسلامی ایران بیان کرد: بیانات رهبری در ترسیم راه آینده دانشگاه بسیار تاثیرگذار بوده و هست و ما همیشه از این بیانات برای تبین اصولی روش‌های رسیدن به دانشگاه تراز اسلامی استفاده می‌کنیم.

رئیس دانشگاه جامع امام حسین(ع) افزود: برای رسیدن به دانشگاه تراز اسلامی نیاز به روش‌ها و اصول و مؤلفه‌هایی داریم که تمامی این ها تهیه شده است و بیانات رهبر نیز نقشه‌راه است تا بتوانیم از وضع موجود خارج شویم و به آینده ایده‌آل دست پیدا کنیم.

او بیان داشت: برای رسیدن به دانشگاه اسلامی براساس مکاتب دینی اسلامی، اساتید و دانشجویان نقش بسیار مهمی دارند که آمایش سرزمین و تمدنی انقلاب اسلامی نقش بسیار مهمی در این امر دارد.

منبع : خبرگزاری فارس 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار