۱۳۰ هکتار از مراتع بوکان در آتش سوخت

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بوکان گفت: ۱۳۰ هکتار از مراتع روستای اینگیجه این شهرستان در آتش سوخت و خسارت زیادی به پوشش گیاهی این منطقه وارد شد.

اسماعیل عبدالله‌وند رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بوکان گفت: این آتش سوزی در مناطق کوهستانی و سخت‌گذر روستای اینگیجه این شهرستان رویداد و با توجه به سختی مسیر امکان استفاده از ماشین‌های آتش‌نشانی وجود نداشت.

وی اضافه کرد: سرانجام پس از چند ساعت تلاش بی وقفه ماموران یگان حفاظت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بوکان و اهالی روستا زبانه‌های آتش مهار و از سرایت آن به مزارع اطراف روستا جلوگیری شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بوکان گفت: خسارت وارده و هزینه‌های ترمیم و احیای این مراتع بیش از ۲ میلیارد ریال برآورد شده است.

وی با اشاره به اینکه در بررسی‌های اولیه مشخص شده که عامل آتش سوزی، انسانی و ناشی از سهل انگاری بوده، افزود: بررسی‌های دقیق‌تر و علت اصلی این حادثه در دست بررسی است.

عبدالله‌وند از مردم و دوستداران طبیعت خواست تا در صورت مشاهده تخریب منابع طبیعی و قاچاق هرگونه فرآورده‌های جنگلی و مرتعی توسط افراد سودجو و فرصت‌طلب مراتب را با شماره ۱۵۰۴به یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.