شیوع بیماری آنفلوآنزا در کرمان

سخنگوی دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان گفت: با رصدی که در استان کرمان انجام شده، افزایش موارد آنفلوآنزا را در اوایل مهرماه در بین دانش‌آموزان، کودکان و نوجوانان داشتیم.

سخنگوی دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان گفت: با شروع فصل پاییز، افزایش موارد بیماری‌های تنفسی و ویروسی آغاز می‌شود و با رصدی که در استان کرمان انجام شده، افزایش موارد آنفلوآنزا را در اوایل مهرماه در بین دانش‌آموزان، کودکان و نوجوانان نیز داشتیم.

سعید صحبتی با اشاره به اینکه ویروس آنفلوآنزا شیوع پیدا کرده و بیشتر بزرگ‌تر‌ها درگیر بیماری شدند، گفت: حتی مواردی از بستری به علت آنفلوآنزای شدید را در بیمارستان‌ها هستند.

او با بیان اینکه ویروس آنفلوآنزا و سرماخوردگی، ویروس‌های هستند که در فصل سرما امکان رشد و تکثیر آن‌ها بیشتر می‌شود، افزود: بسته‌شدن در‌ها و پنجره‌ها نیز به گردش بیشتر این ویروس کمک می‌کند و به دلیل کاهش تهویۀ هوا در فضا‌ها و مکان‌های سربسته، احتمال گسترش این ویروس بیشتر می‌شود.

او گفت: افرادی که سن بالای ۶۰ سال دارند و افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای و دیابت، فشارخون و بیماری‌های تنفسی و قلبی بیشتر در معرض عوارض ناشی از آنفولانزا قرار دارند، توصیه‌های بهداشتی و پروتکل‌های مورد تأکید پیشگیری از کرونا را برای پیشگیری از آنفلوآنزا هم به صورت جدی رعایت کنند.

صحبتی بیان داشت: در صوت مشاهدۀ علائم تب، بدن درد، سرفه و ... به مراکز درمانی و پزشک مراجعه کرده و از خوددرمانی پرهیز کنند.

او افزود: تزریق واکسن برای پیشگیری از آنفلوآنزا بسیار مؤثر و کارآمد است و برای گروه‌های پرخطر تزریق این واکسن در اوایل پائیز توصیه می‌شود.

برچسب ها: فصل سرما ، علوم پزشکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.