تثبیت مالکیت بیش از ۱۷۲ هزار هکتار اراضی ملی در استان اردبیل

مدیرکل بازرسی استان اردبیل گفت: ۱۷۲ هزار و ۴۴۶ هکتار اراضی ملی و جنگلی در این استان تثبیت مالکیت شده است.

علی رمضانپور گفت: در این مدت همچنین ۲ میلیون و ۴۱۴ هزار و ۹۹۸ متر مربع اراضی شهری تثبیت مالکیت و ۵۵۹ هزار و ۱۷۶ متر مربع اراضی هم خلع ید و رفع تصرف شده است.
مدیرکل بازرسی استان اردبیل می گوید: در سه سال اخیر بالغ بر سه هزار و ۳۸۷ متر مربع اراضی دولتی و ۴۴۱ هکتار اراضی ملی و جنگلی در استان رفع تصرف شده است.

او با بیان اینکه سازمان بازرسی در پیشگیری از تخلفات در حین اجرا و قبل از اجرای طرح اقدامات مهمی را انجام می‌دهد، افزود: در ۲ سال گذشته به تعداد ۲۷۱ مورد نامه هشدار به دستگاه‌های اجرایی ارسال شده تا از تخلفات اداری و مالی دستگاه‌های اجرایی جلوگیری شود.

رمضانپور با اشاره به چالش‌ها و نارسایی‌های موجود در طرح‌های بزرگ استان از جمله کشت و صنعت مغان و شبکه آبیاری و زهکشی خداآفرین گفت: بر اساس اعلام شرکت آب منطقه‌ای اردبیل سطح زیر کشت شبکه آبیاری و زهکشی خداآفرین ۳۶ هزار و ۷۰۰ هکتار اراضی تعیین شده که بعد از بررسی‌های به‌عمل آمده حقابه هشت هزار و ۳۲۰ هکتار آن از منابع آبی داخل استان تامین شده و حقابه بقیه اراضی تخصیص نیافته است.

مدیرکل بازرسی استان اردبیل واگذاری کشت و صنعت مغان به بخش خصوصی را یادآور شد و افزود: رسانه‌ها می‌توانند در این مورد تحقق و اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی را مطالبه‌گری کنند و سازمان بازرسی هم دنبال اجرای این اصل در شرکت‌های دولتی برای تعیین تکلیف و واگذاری آن به بخش خصوصی است.

او تصریح کرد: بازرسی کل استان اردبیل از سال‌های قبل واگذاری این شرکت را دنبال می‌کند و اخیرا هم ۳۰ کارشناس غیربومی برای بررسی و قیمت‌گذاری شرکت تعیین شده و مقرر است بر اساس اصل ۴۴ قانون اساسی واگذاری این شرکت به بخش خصوصی تسریع شود.
مدیرکل بازرسی استان اردبیل درباره نیمه فعال شدن کارخانه سبلان پارچه اردبیل هم گفت: در حال حاضر این کارخانه با ۲۰ درصد ظرفیت فعال بوده و نیاز است هیات مدیره کارخانه در رونق تولید، اشتغال و همچنین فعالیت مجدد کارخانه اقدامات شایسته‌ای انجام دهند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.