مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل از وجود بیش از یک میلیون هکتار مراتع در استان اردبیل خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ شهامت هدایت با توجه به اینکه استان اردبیل ظرفیت بسیار بالایی در منابع طبیعی دارد،‌ گفت: بیش از یک میلیون هکتار مراتع و 65 هزار هکتار جنگل در استان اردبیل جود دارد که با برنامه‌ریزی‌های اساسی از این منابع طبیعی به صورت ویژه حفاظت می‌شود.

وی افزود: در راستای حفاظت و حراست هر چه بیشتر از اراضی ملی و مراتع در سطح استان اقدامات در این حوزه تشدید شده و برخورد قاطع و قانونی با متخلفان در این حوزه با معرفی به دستگاه قضا انجام می‌شود.

هدایت از تلاش شبانه‌روزی ماموران یگان حفاظت از منابع طبیعی استان اردبیل در راستای برخورد با سودجویان و متجاوزان به اراضی ملی و مراتع استان خبر داد و گفت: با تلاش این نیروها امسال اجازه تخریب این مراتع را به سوء استفاده‌کنندگان ندادیم که این امر در سطح استان تداوم می‌یابد.

وی با اشاره به آزادسازی یک هزار و 890 هکتار از اراضی ملی استان اردبیل در سال گذشته بیان کرد: این امر با همکاری و مشارکت دستگاه قضا انجام شده و این میزان اراضی به دولت بازگردانده شده است که تداوم این امر و رفع تصرف اراضی ملی استان نیازمند همکاری و مشارکت همه‌جانبه مردم است که انتظار می‌رود در این زمینه اطلاع‌رسانی لازم انجام شود.

انتهای پیام/ح

برچسب ها: اردبیل ، وجود ، هکتار ، مراتع ، استان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.