کارشناس مسوول پیش‌بینی و مدیریت بحران هواشناسی استان زنجان گفت: دمای هوای استان به خصوص روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری در مناطق سردسیر استان به صفر درجه می‌رسد.

حسین سلطانی کارشناس مسوول پیش‌بینی و مدیریت بحران هواشناسی استان زنجان بیان اینکه با کاهش دمای هوا احتمال آسیب به محصولات کشاورزی وجود دارد، گفت: با صدور هشدار هواشناسی سطح زرد به کشاورزان توصیه شده است محصولات خود را در برابر سرما زدگی محافظت کنند.

وی یادآور شد: هم اکنون آسمان اغلب مناطق استان ابری است و از بعدازظهر امروز شاهد افزایش پوشش ابر و وزش باد نسبتا شدید و در برخی مناطق رگبار باران و رعد و برق خواهیم بود.

سلطانی با بیان اینکه بارندگی ها فردا  پنجشنبه نیز در استان ادامه خواهد داشت و وقوع رعد و برق و وزش باد نیز پیش بینی شده است، اظهار داشت: ماهیت بارش ها، سیلابی شدن مسیل ها و طغیان رودخانه ها را محتمل کرده است.

وی از هم استانی ها خواست در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها تردد و توقف نکنند و به دلیل احتمال وقوع رعد و برق در ارتفاعات و مناطق کوهستانی حضور نداشته باشند.

سلطانی دمای هوای فعلی شهر زنجان را ۱۵ درجه سانتیگراد بیان کرد و افزود: این میزان دما نسبت به روز گذشته در همین ساعت ۲ درجه کاهش یافته است.

این کارشناس با اشاره به میزان نوسان دمای هوای شهرهای استان، خاطرنشان کرد: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای هوای زنجان ۱۱ و ۲۳ درجه، ابهر ۱۳ و ۲۸، خرمدره ۱۲ و ۲۶ درجه، آببر ۱۵ و ۲۶ درجه، سلطانیه ۱۲ و ۲۳ درجه، قیدار ۱۳ و ۲۳ درجه و ماهنشان ۱۶ و ۲۶ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

برچسب ها: وضعیت هوا ، هواشناسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.