معاون امور استان‌ها و تشکل‌های اتاق بازرگانی ایران گفت: اتاق بازرگانی زمانی قوی وارد عمل می‌شود که بتواند در حوزه سرویس‌دهی به بخش خصوصی در تمامی حوزه‌ها قوی باشد.

سید جواد زمانی در حاشیه بازدید از بخش‌های مختلف اتاق بازرگانی استان با اشاره به اینکه مشکلات هر استان متفاوت است، اظهار کرد: باید مشکلات استان به‌ویژه در حوزه اقتصاد احصا و راهکار برون رفت از این مشکلات نیز ارائه شود.

معاون امور استان‌ها و تشکل‌های اتاق بازرگانی ایران افزود: مشاوران اتاق بازرگانی نقش کلیدی در بیان مشکلات به‌صورت تخصصی و ارائه مشاوره در آن حوزه دارند، راه‌حل‌های پیشنهادی باید قابل استناد و اجرا باشد.

وی با تاکید بر اینکه اتاق بازرگانی باید از ظرفیت مشاوران مجرب و باتجربه در حوزه‌های مختلف استفاده کند، گفت: افرادی که در حوزه‌های اجرایی کسب تجربه کرده‌اند، می‌توانند مشاوران بسیاری قوی‌ای برای اتاق بازرگانی باشند.


بیشتر بخوانید


زمانی در ادامه با اشاره به اینکه ارائه خدمات به فعالان اقتصادی یکی از رسالت‌های اتاق بازرگانی محسوب می‌شود، عنوان کرد: یکی از این خدمات اعزام هیات‌های تجاری به کشور‌های خارجی است، اما صرفا نباید به اعزام تجار اکتفا کرد، بلکه این اقدام باید خروجی مثبت در در حوزه صادرات و اقتصاد داشته باشد.

معاون امور استان‌ها و تشکل‌های اتاق بازرگانی ایران تصریح کرد: اتاق بازرگانی زمانی قوی وارد عمل می‌شود که بتواند در حوزه سرویس‌دهی به بخش خصوصی در تمامی حوزه‌ها قوی باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مرکز داوری اتاق بازرگانی یکی از بخش‌های بسیار مهم در هر اتاقی محسوب می‌شود، توضیح داد: اولین وظیفه مرکز داوری اتاق جلب اعتماد فعالان بخش خصوصی برای حل اختلافات حقوقی‌شان در این مرکز است.

زمانی اضافه کرد: اگر مرکز داوری بتواند اعتماد فعالان اقتصادی را جلب کند، قطعا تعداد مراجعات به این مرکز نیز افزایش پیدا خواهد کرد، قضاوت‌ها باید کاملا عادلانه باشد.

 معاون امور استان‌ها و تشکل‌های اتاق بازرگانی ایران با تاکید بر اینکه نیرو‌های توانمند بسیاری در زمینه حقوقی و داوری در اتاق ایران بکارگیری شده‌اند، یادآور شد: بخش حقوقی و داوری اتاق ایران به‌صورت مجزا در حال فعالیت است، این اتاق آمادگی دارد تجارب خود را در این زمینه‌ها در اختیار استان‌ها قرار دهد.

وی عنوان کرد: زیربنای هر کاری پژوهش است، اگر قبل از انجام هر کاری در مورد آن پژوهش انجام دهیم، قطعا آن کار به نحو احسن انجام می‌شود، اما نباید در این حوزه موزای‌کاری صورت بگیرد، بلکه باید پژوهش در زمینه‌های صورت بگیرد که در هیچ کجای کشور در آن خصوص پژوهش صورت نگرفته باشد.

زمانی در بازدید از واحد کمیسیون‌ها و تشکل‌های اتاق بازرگانی، تصریح کرد: یکی از مفاهیم اتاق بازرگانی بحث تشکل است و در قانون مصوب مجلس شورای اسلامی نیز به تقویت تشکل‌ها توجه ویژه‌ای صورت گرفته است، اگر در پنج استان یک تشکل تشکیل شود، بالتبع آن تشکل ملی آن نیز در اتاق ایران تشکیل خواهد شد که می‌توانند از امکانات بیش‌تری استفاده کنند.

معاون امور استان‌ها و تشکل‌های اتاق بازرگانی ایران با اشاره به اینکه ۱۸ کمیسیون در اتاق ایران تشکیل شده است، خاطرنشان کرد: کمیسیون‌ها بازوی مشورتی اتاق هستند و باید نظرات کارشناسی خود در موضوعات مختلف را به رئیس، هیات رئیسه و هیات نمایندگان ارائه دهند.

وی افزود: کمیسیون‌های تخصصی اتاق بازرگانی از مشاوران اتاق نیز برای حضور در جلسات دعوت کنند.

زمانی با اشاره به گلایه‌ها در خصوص بالا رفتن هزینه عضویت در اتاق‌های بازرگانی، اظهار داشت: اتاق‌های بازرگانی مکلف به عضویت فراگیر هستند و این افزایش هزینه حق عضویت با این قانون هم‌خوانی ندارد، درخواست کتبی برای کاهش حق عضویت ارائه شود.

معاون امور استان‌ها و تشکل‌های اتاق بازرگانی ایران در خصوص جایگاه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی نیز، گفت: سه قوه عضو این شورا هستند و می‌توان با استفاده از ظرفیت این شورا مصوباتی به نفع بخش خصوصی اخذ کرد، مصوبات این شورا همانند یک مسکن برای بخش خصوصی عمل می‌کند.

وی در پایان تاکید کرد: هنر مدیریت پیدا کردن جایگاه واقعی نیرو‌ها است، مدیر باید نیروی انسانی را در محلی بکارگیری کند که بهره‌وری آن مجموعه بالا برود، بنده به‌شدت مخالف تعدیل و اخراج نیرو هستم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار