مقامات آمریکایی اعلام کردند به احتمال زیاد سفر بلینکن به دو کشور عربستان و مراکش و همچنین رژیم صهیونیستی به دلیل تحولات اخیر تعلیق شود.

آسوشیتدپرس به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا برنامه سفر به غرب آسیا و شمال آفریقا که شامل رژیم صهیونیستی، عربستان سعودی و مراکش می‌شد را به حالت تعلیق در آورد.

با این وجود این مقامات آمریکایی اشاره کردند که ممکن است بلینکن از رژیم صهیونیستی برای بحث در مورد کاهش تنش سفر کند، اما واشنگتن انتظار ندارد که او به عربستان سعودی سفر کند. این مقام آمریکایی که نامش نیز فاش نشد اعلام کرد سفر بلینکن برای شرکت در نشست وزرای خارجه نشست نقب به دلیل اتفاقات پیش آمده به تعویق افتاده است.

درحالی که مقامات آمریکایی احتمال می‌دهند بلینکن به رژیم صهینونیستی سفر کند. یکی از مقامات ارشد دفاعی آمریکا، روز گذشته (دوشنبه) تصریح کرد که ارتش این کشور در حال افزایش تدارکات جدید دفاع هوایی، مهمات و ارسال سایر کمک‌های امنیتی به رژیم صهیونیستی است. مقام‌های آمریکایی می‌گویند که هدف از  ارسال گسترده کمک‌های نظامی این است که تل آویو بتواند به حمله بی‌سابقه مقاومت فلسطین به سرزمین‌های اشغالی پاسخ دهد.

از سویی دیگر رئیس جمهور آمریکا مرگ ۱۱ شهروند آمریکایی در میان کشته شدگان رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی را تأیید کرده و این احتمال را داده که شاید برخی از اسیران نزد حماس، شهروندان آمریکایی باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار