دهقان پور گفت: نظارت مردم بر اصناف برای گزارش تخلفاتی که در حوزه بهداشتی یا هر قسمت از زنجیره تولید و عرضه است، می‌تواند به ما کمک کند.

مجتبی دهقان پور رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس اظهار کرد: مجموعه دامپزشکی و نظام دامپزشکی باید به سمتی حرکت کند تا بتوانیم واحد‌هایی را براساس استاندارد‌هایی که در دامپزشکی دنبال می‌شود در حوزه صادرات معرفی کنیم.

او ادامه داد: ما در حوزه‌های مختلف باید بتوانیم محصولاتی را با استاندارد‌های کشور مقصد داشته باشیم، زیرا که در امر صادرات و ایجاد ارزش افزوده نقش بسزایی دارد.

نظارت‌های دامپزشکی برای تسهیل صادرات راهگشاست

 این مقام مسئول با اشاره به اینکه قطعا نظارت‌های دامپزشکی برای تسهیل صادرات راهگشاست، افزود: نظارت‌ها باید مستمر باشد به طوری که واقعا مردم، تولید کننده و کسی که در فرایند این زنجیره قرار می‌گیرد احساس کند که اگر بخواهد تخطی صورت بگیرد به طور قطع با آن‌ها برخورد می‌شود.

 او با بیان اینکه در استان فارس محصولاتی تولید می‌شود بخصوص گوشت مرغ که حساسیت‌های ویژه‌ای هم در حوزه کشتارگاه‌ها و هم در فروشگاه‌ها به عنوان عرضه کنندگان وجود دارد، تصریح کرد: باید کمک کنیم تا از هرگونه تخلف احتمالی در این حوزه جلوگیری شود.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با بیان اینکه مجموعه خانواده جهاد کشاورزی از جمله دامپزشکی در بحث سلامت غذا ایفای نقش می‌کند، اضافه کرد: در نهایت باید به موضوع امنیت غذایی برسیم به همین جهت از همه ظرفیت‌ها باید استفاده کنیم بخصوص در حوزه نظارت بر عرضه محصولات پروتئینی که در حوزه وظایف دامپزشکی است باید از ظرفیت مردم استفاده کرد.

دهقان پور تصریح کرد: با مردمی سازی، نظارت‌ها تقویت می‌شود، نظارت مردم بر اصناف با ایجاد یک بستر‌هایی برای گزارش تخلفاتی که در حوزه بهداشتی یا هر قسمت از زنجیره تولید و عرضه است، می‌تواند به ما کمک کند.

 دهقان پور با اشاره به اینکه مردمی سازی و مشارکت مردم از منویات مقام معظم رهبری است و از سیاست‌های ایشان است، گفت: مردمی سازی نظارت‌ها و بهره گیری از مردم به عنوان یکی از بازوان اجرایی به نظارت‌های ما عمق و گستردگی بیشتری می‌بخشد.

 او اضافه کرد: امیدواریم این نگاه منسجم و نظام‌مند در حوزه تولید و بهداشت بتواند به سلامتی بیشتر محصولات پروتئینی که به هموطنان عرضه می‌شود، کمک کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار