معاون بازرسی و نظارت اتاق اصناف استان فارس گفت: نظارت بر بازار عرضه کالا و خدمات از در استان آغاز شده و تا پایان تعطیلات نوروز ۹۸ ادامه دارد، و بیش از ۱۰۰ ناظر افتخاری مشارکت دارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمد مهدی عرب معاون بازرسی و نظارت اتاق اصناف استان فارس اظهار کرد: در قالب اجرای طرح ویژه بازرسی و نظارت بر بازار عرضه کالا و خدمات که از ابتدای بهمن امسال در این استان آغاز شده و تا پایان تعطیلات نوروز ۹۸ ادامه دارد، علاوه بر بازرسان این اتاق افزون بر ۱۰۰ ناظر افتخاری مشارکت دارند.

وی تصریح کرد: هماهنگی‌های لازم با تعزیرات حکومتی و سایر دستگاه‌های ذی ربط برای برگزاری گشت‌های مشترک صورت گرفته است و این بازرسان افتخاری همانند دیگر بازرسان اتاق اصناف بر نحوه عرضه کالا و خدمات نظارت دارند.

محمد مهدی عرب گفت: این طرح با هدف ایجاد شرایط مناسب در قیمت گذاری مصوب کالاها، تشدید کنترل و نظارت بر وضعیت بازار کالا و خدمات اولویت دار به ویژه مایحتاج عمومی در مراحل تامین و توزیع و همچنین جلب رضایت حداکثری مردم به اجرا گذاشته شده است.

وی افزود: همچنین در قالب اجرای این طرح، پیشگیری از تخلفات احتمالی و رسیدگی فوری، دقیق و کارشناسی به شکایت‌ها و گزارش‌های مردمی و تسریع در برخورد با متخلفان نیز لحاظ شده است.

عرب تصریح کرد: نظارت بر توزیع میوه طرح تنظیم بازار، نصب برچسب، صدور فاکتور و مطابقت کالا‌های عرضه شده، پایش و نظارت مستمر بر نحوه خدمات رسانی پارکینگ‌ها و نظارت بر رعایت ضرایب سود قانونی از جمله فعالیت‌هایی است که در مدت زمان اجرای این طرح در فارس صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: همچنین استقرار گروه‌های بازرسی ثابت و سیار در نقاط مختلف شهر برای سهولت رسیدگی به شکایت‌ها از دیگر فعالیت‌های این طرح به شمار می‌آید.

معاون بازرسی و نظارت اتاق اصناف استان فارس بیان کرد: در طول برگزاری این طرح، علاوه بر نظارت بر روند تامین و عرضه مایحتاج مردم، نظارت بر بخش ارائه دهنده خدمات نظیر اماکن تفریحی و فرهنگی، سیاحتی و زیارتی، واحد‌های اقامتی غذاخوری ها، رستوران ها، خدمات خشکشویی و قالیشویی، میدان‌های میوه و تره بار نیز انجام می‌شود.

عرب گفت: با هدف وحدت رویه در اقدامات نظارتی، هم افزایی موثری با سایر نهاد‌ها و دستگاه‌های ذی ربط در این استان انجام شده و مردم می‌توانند از طریق شماره تلفن ۳۲۳۴۰۰۰۰ تخلف‌ها را به اتاق اصناف اطلاع دهند.

انتهای پیام/چ

نظارت بر روند عرضه کالا در فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.