از ابتدای امسال تا ۱۵ مهر، در مجموع ۴۳ سایت اتصال روستا‌های خراسان جنوبی به شبکه ملی اطلاعات راه‌اندازی شده است.

بهی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی با اشاره به راه اندازی ۴۳ سایت ارتباطی در روستاهای استان گفت: از این تعداد ۱۸ سایت جدید احداث شده که مجهز به فناوری نسل ۳،۲ و ۴ همراه است و پوشش تلفن و اینترنت پرسرعت همراه را در ۳۳ روستا برقرار کرده‌اند.

او افزود: مابقی یعنی ۲۵ مورد، ارتقای فناوری سایت‌های تلفن همراه موجود در روستاها بوده که پوشش اینترنت پرسرعت همراه را برای ۲۸ روستا فراهم کرده‌ است.

بهی ادامه داد: در مجموع ۶۱ روستای استان با اعتبار هزار و ۲۷۰ میلیارد ریال از محل منابع طرح توسعه ارتباطات روستایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و با همکاری اپراتورهای ایرانسل و همراه اول به شبکه ملی اطلاعات متصل شده‌ است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی با بیان اینکه ۵ هزار خانوار در روستاهای استان از مزایای اینترنت پرسرعت برخوردار شدند عنوان کرد: تاکنون ۸۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار خراسان جنوبی به شبکه ملی اطلاعات متصل شده‌اند.


بیشتر بخوانید


او تصریح کرد: توجه و توسعه ارتباطات در مناطق روستایی و کم برخوردار از اولویت‌های دولت سیزدهم است که در همین جهت اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان تلاش می‌کند تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار را تا پایان امسال از این خدمت بهره‌مند سازد.

بهی اظهار کرد: از ابتدای سال ۴۴ طرح ارتباطی با اعتبار بیش از هزار و ۳۲۵ میلیارد ریال در استان اجرا شده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی بیان کرد: اردیبهشت امسال ۲۷۳ کیلومتر فیبر نوری روستایی با حضور مجری طرح USO در استان مصوب شد که تاکنون ۲۶ کیلومتر آن اجرا شده و به بهره‌برداری رسیده است.

او با اشاره به تأمین اعتبار ۵۵ میلیارد ریالی این طرح از محل منابع طرح توسعه ارتباطات روستایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: با اجرای این ۲۶ کیلومتر فیبر نوری در مسیر ارتباطی نهبندان - چهارفرسخ توسط شرکت مخابرات استان، یک مرکز تلفن روستایی و ۶ سایت تلفن همراه به شبکه امن و پایدار فیبر نوری متصل شده‌ است.

بهی تصریح کرد: این اقدام بر کیفیت ارتباطات ۶ روستا با جمعیت بیش از ۵۰۰ خانوار تأثیر بسزایی داشته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.